Jeden z analityków firmy Niko Partners ujawnił, że Steam cieszy się już ogromną popularnością na terenie Chin. Z prostych obliczeń na statystykach wynika nawet, że co czwarty użytkownik Steama pochodzi z Chin… a dokładnie, co 4,1(6) użytkownik.
Mowa rzecz jasna o tej oficjalnej i pełnej wersji platformy cyfrowej dystrybucji, a nie skrojonej specjalnie na tamtejszy rynek. Ta „specjalna” dopiero powstaje, a przy jej dewelopingu pracuje nie tylko Valve, ale również Perfect World. Tak się bowiem składa, że ten Steam, którego każdy z nas zna spotyka się na terenie Chin z wieloma obostrzeniami, co uwzględnia nie tylko sprzedawane w sklepie gry, ale też funkcje społecznościowe. Nie powstrzymało to jednak Valve przed podbiciem tamtejszego rynku.
Analityk ujawnił, że to głównie DOTA 2 przyciągnęła ponad 30 milionów graczy z Chin na Steama. Według powyższego wpisu na Twitterze przyczyniła się do tego również sama dostępność tytułów z lokalizacją, ich wycena z uwzględnieniem standardów oraz wsparcie dla rozpowszechnionych w Chinach metod płatności. Obecnie największymi bestsellerami są tam: The Scroll of Taiwu oraz Chinese Parents, które powstały wyłącznie w „krzaczastym języku”. Przy takim sukcesie nie trudno stwierdzić, że specjalna wersja Steama przyniesie Valve jeszcze większą popularność… choć zapewne równie więcej problemów w zakresie cenzury.
Czytaj też: Platforma Steam China wejdzie wkrótce do… Chin