Autocar miał okazję przeprowadzić wywiad telefoniczny z Michaelem Mauerem, szefem firmy Porsche, a jednym z tematów był elektryczny hipersamochód.
Najciekawszym tematem, który przejawił się w rozmowie, był zdecydowanie ten o zelektryfikowanym lub w pełni elektrycznym hipersamochodzie Porsche. Niestety, prezesom firmy nie podoba się ten pomysł, a przynajmniej tak myśli Mauler. Powód? Waga, aerodynamika i akumulatory.
Jak czytamy:
Myślę, że obecnie ciężko jest znaleźć akumulator, aby znaleźć najlepszy kompromis w zakresie wydajności, właściwości jezdnych i niższej masy. Te hipersamochody są nie tylko ciężkie, ale są zależne od aerodynamiki, więc wyglądają bardzo podobnie.
Istnieje również fakt, że [w elektrycznych samochodach] silnik [jego moc i charakter] nie jest już niczym wielkim, i dlatego chciałbym zrobić coś innego.
Według Maulera, Porsche jest bardziej zainteresowane mniejszym, potencjalnie hybrydowym pojazdem (zdjęcie via Motor1), który koncentruje się na właściwościach jezdnych.
To, co osobiście uważam za bardzo trudne, to nie stworzenie kolejnego hipersamochodu o mocy 2000 KM. Dla marki Porsche [ważne jest], aby spojrzeć na coś mniejszego, lżejszego i z większym naciskiem na właściwości jezdne.