WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ

Coraz ostrzejsze zakręty mogą być bolączką dla profesjonalnych kierowców

Coraz ostrzejsze zakręty mogą być bolączką dla profesjonalnych kierowców

Czy podczas codziennej jazdy do pracy, sklepu, czy na uczelnie dają Wam w kość zakręty, których promień skrętu maleje z każdym kolejnym metrem? Jeśli nie, to nic dziwnego, bo takie przygody są domeną głównie sportowej strony motoryzacyjnej i wygląda na to, że ich pokonanie wcale nie jest takie łatwe. 

Czytaj też: Rozrząd FlexFork od Empa zmniejsza spalanie nawet o 20%

Jak sama nazwa wskazuje, zakręty o zmniejszonym promieniu występują, gdy ten staje się coraz ostrzejszy i choć taka przeszkoda na torze może wydawać się błaha, to żeby zaliczyć dobry czas, trzeba poświęcić jej wiele. Dlatego też starszy instruktor Wyatt Knox z Zespołu Rajdowego Zespołu O’Neil przygotował krótki film wideo na temat najlepszych sposobów podejścia do tego typu zakrętów o zmniejszonym promieniu.

Największym wyzwaniem dotyczącym skrętu o zmniejszonym promieniu jest jednoczesne skręcanie i zwalnianie. Chociaż hamowanie i skręcanie w tym samym czasie nie jest zwykle najlepszym wyborem, ale jeśli chodzi o te zakręty, to w tym wypadku może być korzystne. Celem tej taktyki jest prowadzenie samochodu we właściwy sposób, jadąc możliwie najszybciej i hamowanie w momentach, które obracają samochód względem zakrętu, ale nie tak, aby wymknął się spod kontroli.

Brzmi to, jak coś, co po prostu wymaga praktyki – zupełnie jak start z ręcznego. Specjalista sugeruje z kolei młodym adeptom, żeby najpierw ci nauczyli się tej techniki na ubitej glebie albo torze ze żwirem, ponieważ błąd na asfalcie może źle się skończyć.

Czytaj też: Nowa C8 Corvette ma różne boczne lusterka i jest ku temu dobry powód

Źródło: Road and Track