WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ
Nauka

Ćwiczenia na bieżni zmniejszają ból menstruacyjny

Kiedy kobiety doświadczają bólu związanego z miesiączkowaniem, zazwyczaj ostatnim co im przychodzi na myśl jest wstawanie i ćwiczenie. Jednakże najnowsze badania ujawniają, że to jest właśnie sposób na znaczące zmniejszenie bólu.

Międzynarodowy zespół naukowców pracował z 70 kobietami w wieku od 18 do 43 lat. Począwszy od dnia po zakończeniu miesiączki, połowa kobiet rozpoczęła specjalnie przygotowany i nadzorowany system ćwiczeń. Obejmował on korzystanie z bieżni trzy razy w tygodniu przez cztery tygodnie. Następnie ćwiczenia były kontynuowane bez nadzoru przez sześć miesięcy.

Czytaj też: Naukowcy pracują nad komunikacją telepatyczną

Po pierwszych czterech tygodniach grupa ćwicząca zgłosiła 6% redukcję bólu menstruacyjnego. Wzrosło to do 22% po sześciu miesiącach. Dodatkowo naukowcy zauważyli znaczący wzrost jakości życia i codziennego funkcjonowania.

Warto jednak zauważyć, że nie zmieniła się jakość snu. Badania pokazują jednoznacznie, że ćwiczenia na bieżni zmniejszają ból menstruacyjny. Warto więc rozpocząć tego typu ćwiczenia, jeśli przechodzicie przez bolesne menstruacje.

Czytaj też: Badanie potwierdza związek pomiędzy początkiem demencji a nieprawidłowym rytmem serca

Źródło: Newatlas