Cybertruck Tesli wygląda, jak wygląda i co tu dużo mówić, ostatnie, o czym pomyślelibyśmy, to o tym, że jest bardzo aerodynamiczny (czyt. stawia niewielki opór powietrzu). Jak jednak wynika z analizy niejakiego Aleix Lázaro Prat, inżyniera CFD w firmie Numeric Systems, który wykorzystał technologię symulacji aerodynamicznej firmy do stworzenia badania i odpowiedział na pytanie, czy Cybertruck to aerodynamiczny koszmar.
Nieoficjalne badanie odpowiada, czy Cybertruck to aerodynamiczny koszmar
Niczym ciosane wielkim dłutem – tak w skrócie można opisać nadwozie Cybertrucka Tesli, które wygląda tak, jakby firma miała zamiar wycinać je ogromnym dłutem z równie wielkich bloków stali „dwoma machnięciami”. Aspiracją Tesli jest produkcja Cybertrucka na bazie egzoszkieletu ze stali nierdzewnej (stąd taki, a nie inny kształt), co w ogólnym rozrachunku stwarza spore ograniczenia w zakresie projektowania.
Czytaj też: Oto samochód pochłaniający CO2 w czasie jazdy. Pochłonie więcej CO2 niż wytworzy
Powiedzieć, że nie wygląda zbyt aerodynamicznie, to jakby nie powiedzieć nic. To z kolei budzi spore wątpliwości w przypadku elektrycznego samochodu, w przypadku którego aerodynamika jest jedną z kluczowych cech wysokiego zasięgu. Jednak wedle nieoficjalnego badania, Cybertruck Tesli znacząco przewyższa aerodynamiką inne pojazdy tego typu, bo ten elektryczny pickup ma współczynnik oporu około 0,39 Cd, podczas gdy pickupy cechuje wartość między 0,55 a 0,65 Cd.