WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ

Cyfrowy Polsat odczuł pandemię, ale powiększył bazę klientów

Cyfrowy Polsat odczuł pandemię, ale powiększył bazę klientów

Cyfrowy Polsat zaprezentował wyniki finansowe za I połowę 2020 roku. W II kwartale spółce nie udało się uniknąć negatywnych skutków pandemii, ale spadki wyników były minimalne. Niezmiennie za to rośnie baza klientów.

Delikatny spadek, ale stabilne finanse Cyfrowego Polsatu

W II kwartale 2020 roku Cyfrowy Polsat zanotował 2,862 mld zł przychodu i 5,711 mld w całym I półroczu. W 2019 roku było to odpowiednio 2,923 mld zł oraz 5,714 mld zł.

Wskaźnik EBITDA to z kolei 966 mln zł w II kwartale oraz 1,086 mld zł w całym półroczu. Przed rokiem było to 1,076 mld oraz 2,114 mld. Cyfrowy Polsat nadal dużo zarabia, notując w II kwartale zysk netto na poziomie 290,7 mln zł oraz 474,5 mln zł w całym półroczu.

Katarzyna Ostap-Tomann, Członek Zarządu ds. Finansowych Cyfrowego Polsatu i Polkomtela:

Nasz zdywersyfikowany i bazujący na subskrypcjach model biznesowy okazał się odporny w tak niestandardowej sytuacji. Przewidywalne i stabilne strumienie przychodów od klientów zapewniły nam bardzo dobre, zgodne z oczekiwaniami analityków rynkowych wyniki finansowe. EBITDA była stosunkowo stabilna, co pozwoliło nam podjąć decyzję o poniesieniu dodatkowych  jednorazowych wydatków na walkę z pandemią w wysokości ponad 40 mln zł, z czego większość została przeznaczona na wsparcie w formie darowizn na rzecz polskiego społeczeństwa i służby zdrowia

Rośnie baza klientów

Na koniec II kwartału 2020 roku Cyfrowy Polsat miał 14 979 496 klientów. Na tle wcześniejszych okresów wygląda to następująco.

Wskaźnik2Q20191Q20202Q2020
Liczba klientów14 451 61014 796 97514 979 496
Telefonia komórkowa abonamentowa7 597 6118 016 5018 188 807
Telefonia komórkowa na kartę2 418 3702 393 3732 364 248
Internet1 795 2591 788 1181 789 955
Płatna telewizja5 058 7404 992 3565 000 734
ARPU na klienta83,485,486,5
Churn7%6,6%6,4%

Szczególnie imponująco wygląda wzrost bazy klientów telefonii komórkowej, kolejny już kwartał z rzędu. Cyfrowy Polsat wygląda pod tym względem zdecydowanie najlepiej spośród wszystkich operatorów na polskim rynku.

Maciej Stec, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii Cyfrowego Polsatu i Polkomtela:

W czasie zamknięcia gospodarki segment usług świadczonych klientom indywidualnym i biznesowym mierzył się z wieloma wyzwaniami, m.in. w obszarach sprzedaży i obsługi klienta. Jednak nasze natychmiastowe i zdecydowane działania przyniosły efekt, co potwierdzają dane za drugi kwartał. Mimo bezprecedensowej sytuacji odnotowaliśmy bardzo dobre wyniki operacyjne i wyraźny organiczny wzrost. Nasz flagowy program smartDOM rósł stabilnie o 7% rocznie. Bazę klientów usług pakietowych zwiększyliśmy o 130 tys., a łącznie posiadają oni już 6,2 mln usług. Kolejny raz osiągnęliśmy bardzo niski wskaźnik odejść na poziomie 6,4%, co nieustająco świadczy o wysokiej lojalności naszych klientów i ich zadowoleniu z naszych usług. Z kolei po otwarciu pełnej sieci sprzedaży szybko przywróciliśmy również świetne wyniki sprzedażowe w obszarze sprzętu telekomunikacyjnego

I półrocze pod znakiem rozwoju i inwestycji

W I półroczu 2020 roku sporo działo się w Cyfrowym Polsacie. Spółka uruchomiła sieć 5G, dokonała dużego zakupu Netii, a także weszła na rynek instalacji fotowoltaicznych.

Cyfrowy Polsat był też zaangażowany w walkę z pandemią. Spółka wyłożyła na ten cel włącznie 30 mln zł, wspierając szpitale, jak i ofiary pandemii.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News