Aplikacje do nauki języków stają się coraz popularniejsze. I choć dzięki nim można uczyć się z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie, to czy tego typu metody faktycznie zapewniają wystarczającą efektywność?
Profesor Shawn Loewen z Michigan State University wypowiedział się w tej sprawie po tym, jak przeprowadził badanie skupiające się na Babbel – popularnej, opartej na subskrypcjach aplikacji do nauki języków obcych. Jego dokonania zostały opisane na łamach Foreign Language Annals.
85 studentów ze wspomnianej uczelni korzystało z Babbel przez 12 tygodni, ucząc się hiszpańskiego. Przed rozpoczęciem eksperymentu przystąpili do testu oceniającego ich ówczesną znajomość słownictwa i gramatyki. Po 12 tygodniach, 54 studentów, którzy wykonali wszystkie zadania, ponownie przystąpiło do tego samego testu.
Czytaj też: Neuralink – Elon Musk zhakuje nasze mózgi
Okazało się, że prawie wszyscy studenci, którzy ukończyli kurs, poprawili swoją znajomość języka hiszpańskiego. Poprawa w zakresie mówienia, gramatyki i słownictwa wiązała się oczywiście z ilością czasu, jaki studenci poświęcili na korzystanie z aplikacji. 59% studentów zwiększyło swoje umiejętności związane z mówieniem o jeden poziom. Z kolei wśród tych, którzy spędzali z aplikacją co najmniej 6h tygodniowo, aż 69% doświadczyło poprawy. Ci najbardziej ambitni, poświęcający na naukę min. 15 godzin tygodniowo, mieli na to największe szanse – wśród nich współczynnik wyniósł 75%.
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News