Autorzy Dead Space Remake opowiedzieli o pracy nad grą. Już teraz widać, że deweloperzy szanują oryginalny materiał, rozwijając go tylko o to, co może uczynić grę jeszcze lepszą.
Czym jest Dead Space Remake?
Autorzy gry z EA Motive zostali zapytani o to, czy, jest dla nich remake? Ich odpowiedź raczej zadowoli graczy: Chodzi o przebudowanie gry od podstaw, a także o wprowadzenie nowej zawartości i współczesnych ulepszeń – ale nigdy nie wolno zdradzać wersji pierwotnej.
„Najpierw oddajemy hołd naszej spuściźnie” – mówi starszy producent Philippe Ducharme. „Traktujemy pierwotną wersję gry z najwyższym szacunkiem. Dzięki temu podstawowe założenia pozostają takie same. Wprowadzamy jednak kilka ulepszeń, aby to doświadczenie stało się atrakcyjne zarówno dla nowych, jak i powracających graczy”.
Czytaj też: PlayStation Plus październik 2022 to trzy fantastyczne produkcje
Dyrektor techniczny projektu David Robillard podziela to zdanie. „Dla wielu osób to gra kultowa” – dodaje. „Posiadająca grono bardzo oddanych fanów. Mnóstwo osób uznaje ją za jedną z najlepszych w tym gatunku. Z tego względu chcieliśmy dobrze zrozumieć, co czyniło ją najlepszą, i zadbać o to, by te elementy w niej pozostały”.
Dead Space Remake to częśc uniwersum
Dead Space Remake będzie czymś więcej, niż zwykłą, zmodernizowaną wersją pierwotnego tytułu. „Przykładowo, fabuła obejmuje wszystkie wątki znane z wersji pierwotnej” – mówi Philippe. „Uwzględniliśmy też jednak tło fabularne całej serii, które jest znacznie obszerniejsze od tła pierwszej gry. Ukazały się już Dead Space™ 2, Dead Space™ 3 czy komiksy – wprowadziliśmy do tego świata mnóstwo dodatkowej treści”.
„Otóż to: chcieliśmy, aby fabuła remake’u lepiej pasowała do fabularnego tła uniwersum Dead Space, które rozwinęło się po premierze pierwszej gry” – dodaje Roman Campos-Oriola. „Przykładowo, tym razem Isaac ma głos, jak w Dead Space 2 i Dead Space 3. Niektóre postacie drugoplanowe, które wcześniej występowały tylko w nagraniach dźwiękowych, takie jak doktor Cross, tym razem pojawiają się na ekranie. Chcieliśmy również przedstawić nieco szerzej niektóre inne ważne postacie, takie jak Nicole. Właśnie po to opracowujemy cały wachlarz fabularnych zadań pobocznych, dzięki którym będzie można zobaczyć chociażby co się działo z Nicole zaraz po wybuchu epidemii”.
Czytaj też: Zmiany w Rywalizacji w Overwatch 2
Współczesne platformy umożliwiają również wprowadzenie istotnych ulepszeń technologicznych. „Mamy nowy silnik, Frostbite” – mówi Roman. „Wszystkie animacje, tekstury, efekty czy reguły zachowania wrogów zostały w nim odbudowane”.
„Moc obliczeniowa współczesnych platform pozwala nam również na wprowadzenie znacznych ulepszeń oświetlenia” – dodaje David. „Zarówno w zakresie źródeł światła, jak i cieni. Opracowaliśmy też niesamowite systemy zdzierania i rozczłonkowywania, które znacząco urozmaicają rozgrywkę – sprawiają, że jest bardziej dynamiczna i taktyczna”.
„Gdy strzelamy, najpierw widzimy skórę i tkanki zdzierane z ciała przeciwnika” – mówi Roman. „Potem widzimy tkwiące pod nimi kości, a później przecinamy kości, żeby oderwać całą kończynę. To wygląda niesamowicie – a jednocześnie wskazuje graczowi, jak ciężkie zadaje obrażenia”.