Reklama
aplikuj.pl

350 km/h to granica dla elektrycznego hipersamochodu Pininfarina Battista Anniversario

hipersamochód Pininfarina Battista Anniversario, hipersamochód Pininfarina, Battista Anniversario, hipersamochód Battista

Niektórym producentom jednak udaje się ukryć swoje cacka przed premierą i wśród nich jest na szczęście Pininfarina, która ujawniła właśnie swojego Battista Anniversario.

Ten elektryczny hipersamochód jest niczym innym, jak ulepszoną wersją zapowiedzianej w zeszłym roku Battisty z tradycyjnie ograniczoną produkcją. Podobnie jak standardowa wersja, Battista Anniversario bazuje na samononośnym nadwoziu z włókna węglowego, a napędzają ją rownież cztery silniki elektryczne (każdy podzielony na jednym kole), które generują łącznie 1900 KM i 2300 Nm momentu obrotowego.

W tym wydaniu Battista Anniversario może przyspieszyć do 300 km/h w mniej niż 12 sekund. Jej zasięg ocenia się z kolei na ponad 500 kilometrów, co gwarantuje akumulator litowy o mocy 120 kWh, który jest montowany nisko w podwoziu.

Gdzie zatem wspomniane 350 km/h z tytułu? Spokojnie, Battista Anniversario różni się od podstawowej wersji w kwestii pakietu aerodynamicznego. Jest bowiem wyposażony w pakiet wydajności Furios, który zawiera zmieniony przedni rozdzielacz z włókna węglowego, boczne ostrza i tylny dyfuzor (pakiet ten jest dostępny w zwyczajnej Battista za dopłatą).

Jednak Battista Anniversario ma ponadto specjalne nowe tylne skrzydło i tylne żeberka aerodynamiczne, które zapewniają większą równowagę, siłę docisku i stabilność przy wyższych prędkościach i na zakrętach. Dodatkowo ma nowe kute aluminiowe koła z centralnym zamkiem, z których dwa tylne powiększają się z 20 do 21 cali. Zmiany te prowadzą do zmniejszenia masy pojazdu o 10 kg oraz do zwiększenia prędkości maksymalnej o 350 km/h.

Farbę nakłada się ręcznie, warstwa po warstwie i to przez kilka tygodni. W rzeczywistości nadwozie samochodu musi zostać zdemontowane i ponownie złożone trzykrotnie w tym okresie, aby można było zastosować prążki w trzech różnych kolorach. Jeśli chodzi o ogólny kolor nadwozia, to do wyboru jest Bianco Sestriere (biały), Grigio Antonelliano (czarny) i „charakterystyczny” Pininfarina Iconica Blu.

W kabinie Anniversario znajdują się specjalne siedzenia obite czarną skórą i Alcantarą. Niektóre inne elementy, które go wyróżniają, to grawerowana płyta podwozia, ryciny reflektorów, napis Anniversario na bocznych skrzydłach, czarne anodowane tabliczki na drzwiach, charakterystyczne logo i specjalnie grawerowana płyta podwozia między siedzeniami.

Tylko pięć modeli Battista Anniversario jest w planach, a ich ceny zaczynają się od 2,6 miliona euro. W rzeczywistości łącznie nie powstanie więcej niż 150 Battist dowolnego typu, a ich produkcja powinna rozpocząć się do końca tego roku.