Reklama
aplikuj.pl

Dominacja kart AMD nad GeForce RTX w World War Z na API Vulkan

RX Vega 64 przewyższa RTX 2080 w World War Z na API Vulkan
RX Vega 64 przewyższa RTX 2080 w World War Z na API Vulkan

Karty Radeon Vega są dla AMD tym, czym dla Intela… no poniekąd ostatnie lata nabijania klientów w butelkę swoimi „nowymi generacjami”. W skrócie – jednym wielkim rozczarowaniem dla klientów. O samych kartach zdołaliśmy jednak zapomnieć w ostatnich miesiącach, ale serwis GameGPU rzucił na nie nowe światło, pokazując, że Radeon RX Vega 64 przewyższa RTX 2080 w World War Z na API Vulkan.

To tak naprawdę pokaz tego, co współpraca specjalistów od AMD i Nvidii może zrobić przy finalnej optymalizacji tytułu pod kątem kart graficznych. World War Z powstał bowiem we współpracy z Czerwonymi, stąd też obecność API Vulkan czyli „wielkiego konkurenta” API DirectX 12, które jednak nadal dominuje. Gdyby okazało się, że wydany przed 5 dniami World War Z faworyzowałby karty Nvidii, to dopiero byśmy się zaskoczyli… ale nie, na szczęście w tym tytule dominują karty AMD. Testy porównawcze zostały opublikowane przez GameGPU i przeprowadzone z procesorem Intel Core i9 9900K na częstotliwości 5,2 GHz, aby wyeliminować ewentualne wąskie gardło. Przy najpopularniejszej rozdzielczości, czyli Full HD trzy najwyższe miejsca przypadły dla Radeona VII, Radeona RX Vega 64 Liquid Cooled Edition i Radeona RX Vega 64. Cała trójka przewyższa wydajnością nawet RTX 2080 Ti, który w przypadku RX 64 jest dwukrotnie droższy, a w niższych segmentach sprawa ma się podobnie – RX 580 rozwala RTX 2070.

Przy 2560×1440 karty Nvidii niwelują różnicę…

… aby w 4K wydajność zdominował RTX 2080 Ti, a RX 590 przegrał z RTX 2070:

Czytaj też: Xbox Anaconda ma przewyższać mocą PlayStation 5

Źródło: Wccftech