Reklama
aplikuj.pl

Dwusprzęgłowy automat w Shelby GT500 2020 nie był przypadkiem

Mustang Shelby GT500 nie bez powodu otrzymał dwusprzęgłową skrzynię automatyczną
Mustang Shelby GT500 nie bez powodu otrzymał dwusprzęgłową skrzynię automatyczną

Nie ma co szukać przypadku u producentów nowoczesnych samochodów i jak się zapewne spodziewacie, przypadki nie dotyczyły też procesu produkcyjnego nowego nabytku Forda. Oczywiście mowa o Mustang Shelby GT500 na 2020 rok, o którym pisaliśmy już często, ale nigdy nie poruszyliśmy kwestii jego dwusprzęgłowej skrzyni biegów. 

Czytaj też: Oto BMW M1 spod ręki Andiego Warhola sprzed 40 lat

Skrzynia biegów DCT jest dosyć wyjątkowa, bo łączy wygodę automatycznej i przewyższa szybkość manualnej, a jej nazwa jasno tłumaczy działanie. Podczas zmiany wykorzystuje pojedyncze sprzęgła, aby wyłączyć jeden bieg i jednocześnie wrzucić następny. Sprzęgła te są obsługiwane przez komputer, a nie stopę kierowcy, jak w przypadku manualnej skrzyni biegów.

To sprawia, że ​​superszybkie zmiany biegów są po prostu możliwe (podobno czas ten wynosi 80 milisekund w trybie sportowym), co minimalizuje opóźnienie w przełożeniu mocy z 5,2-litrowego silnika V8 z doładowaniem na koła. Przedstawiciel Forda twierdzi również, że układ sterowania skrzyni biegów jest zaprogramowany tak, aby zachowywał się inaczej w zależności od sytuacji, podkreślając zarówno płynność, jak i prędkość. Jak ty wyjdzie? Czas pokaże, bo Ford Shelby GT500 Mustang 2020 powinien trafić do salonów jeszcze w tym roku, a jego ceny wkrótce zostać ujawnione.

Czytaj też: Obejrzyjcie, jak Mustang Shelby GT350 zalicza ćwierć mili

Źródło: Digital Trends