E-mail jest coraz lepszą formą utrzymywania i pozyskiwania klientów

Najczęściej kupowanym produktem na raty online w 2020 roku był smartfon

Z badań przeprowadzonych przez ExpertSende wynika, że na 28,2 mln polskich internautów przeszło połowa posiada więcej niż jeden adres e-mail, a także subskrybuje newslettery, w które coraz częściej zagląda.

68 proc. Polaków ma więcej niż jedną skrzynkę mailową i 60 proc. subskrybuje newslettery

jak twierdzi Krzysztof Jarecki, CEO ExpertSender:

E-mail jest najwygodniejszym, najtańszym i najlepiej konwertującym kanałem zarówno do pozyskiwania nowych, jak i utrzymywania istniejących klientów. A jego wydajność w 2021 roku – drugim roku pandemicznych obostrzeń, w którym wiele firm zmuszona będzie ograniczyć marketingowe wydatki – będzie wręcz podwójnie atrakcyjna

Trudno się z nim nie zgodzić. Skrzynki mailowe są bardzo dobrym kanałem pozyskiwania nowych klientów. Wysyłanie ofert w tej formie kosztuje o wiele mniej, niż tradycyjny marketing, a dociera do nas bezpośrednio. Zwłaszcza, że niektórzy z nas posiadają więcej niż jedną skrzynkę mailową. A dokładniej, jak wynika z zebranych przez ExpertSender, aż 68% Polaków ma więcej niż jeden adres e-mail, zaś 26 % ma od trzech do pięciu kont. 2% badanych przyznało się do posiadania więcej niż sześciu skrzynek, zaś 31% deklaruje posiadanie jednego prywatnego adresu mailowego.

E-mail jest coraz lepszą formą utrzymywania i pozyskiwania klientów

Pole do popisu jeśli chodzi o wysyłanie tą drogą ofert i reklam jest więc ogromne. Dane pokazują, że 47% badanych kilka razy dziennie przegląda oferty, które dostają na swoją skrzynkę. 27% robi ro raz dziennie, a tylko 2% wcale do nich nie zagląda. Jednak newslettery subskrybuje aż 60% ankietowanych, więc przeszło połowa. Świadomość na temat charaktery i atrakcyjności przesyłanych mailowo ofert specjalnych jest również spora, bo deklaruje ją aż 70% polskich internautów.

Czytaj też: Odkryj LEGO VIDIYO – nowy rodzaj zabawy od marki LEGO i Universal Music Group
Czytaj też: Chrome wyłączy powiadomienia na czas trwania wideokonferencji
Czytaj też: Do apki mObywatel dodamy zaświadczenie o zaszczepieniu na COVID-19

Raport „Jakie e-maile chcą otrzymywać od Ciebie klienci w 2021 roku?” dostarcza bardzo ciekawych informacji

Zebrane przez ExpertSender pokazują, że Polacy chętnie przeglądają przesyłane przez różne firmy oferty i newslettery. Przeszło 30 procent badanych wyznało, że podczas pandemii robi to o wiele częściej, nawet jeśli takie wiadomości trafiają do spamu. Jednak nadal większość, bo aż 76% chciałoby dostosować otrzymywane oferty pod siebie, by dostawać tyle te, które ich interesują.

E-mail jest coraz lepszą formą utrzymywania i pozyskiwania klientów

86% wie, że można je dopasować do swoich preferencji, a 61% badanych deklaruje, że właśnie takie wiadomości czytają chętniej. Badanie przeprowadzono metodą CAWI na próbie reprezentatywnej, jednak pokazuje, że taka forma marketingu trafia do klientów, a im wyższa świadomość indywidualnych korzyści tym lepiej takie wiadomości są przyjmowane. Ponadto temat musi nas zaciekawić, bo jak stwierdza 79% badanych, to właśnie tytuł decyduje, czy otworzą taką wiadomość czy ją usuną.

E-mail jest coraz lepszą formą utrzymywania i pozyskiwania klientów

W dobie pandemii i wynikającego z niej kryzysu taka forma reklamy marki daje ogromne możliwości, zwłaszcza, że kosztuje o wiele mniej niż tradycyjny marketing.

Jak podsumowuje Krzysztof Jarecki, CEO ExpertSender:


E-mail stał się codzienną intymną relacją marki z klientem, który świadomie angażuje się w przesyłane treści i zna korzyści związane z kierowaną do niego komunikacją. Według badania, aż 77 proc. osób otrzymuje maile od swoich ulubionych marek. Daje to ogromne możliwości