Kwiecień dobitnie pokazał, że Polacy coraz więcej korzystają z e-usług i to nie tylko z Profilu Zaufanego, który w ubiegłym miesiącu zanotował najlepsze wyniki od dziesięciu lat.
E-usługi ułatwiają życie
Podstawa do korzystania z e-usług jest Profil Zaufany, który otwiera nam dostęp do wielu bardzo przydatnych usług, takich jak aplikacja mObywatel czy Internetowe Konto Pacjenta. jest tego jednak znacznie więcej, bo korzystając z Profilu Zaufanego w wygodny sposób zapiszemy się na szczepienie czy test na COVID, rozliczymy PIT czy weźmiemy udział w Narodowym Spisie Powszechnym, który nadal trwa. Wszystko to odbywa się online, bez konieczności dzwonienia czy jeżdżenia gdziekolwiek, a to ogromna wygoda.
Czytaj też: YouTube testuje nową funkcję – sterowanie słuchaniem
Kwiecień pokazał, że Polacy to dostrzegają i bardzo chętnie sięgają po korzyści płynące z Profilu Zaufanego. Minister Marek Zagórski, sekretarz stanu ds. cyfryzacji w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów zdradził, że w kwietniu Profil Zaufany założyło 621 911 osób. Dodał również, że to najlepszy wynik w 10-letniej historii profilu zaufanego. Posiadając PZ mamy od razu otwartą drogę do każdej e-usługi, z których równie chętnie korzystamy.
W kwietniu Polacy najchętniej używali usługi „Wyślij pismo ogólne„, czyli możliwość złożenia przez internet wniosku, podania czy skargi. Według informacji w kwietniu średnio korzystano z tej usługi 6280 razy dziennie. Ogromną popularnością cieszyły się też usługi: Uzyskaj odpis aktu stanu cywilnego (33 212 wnioski w kwietniu); Uzyskaj dowód osobisty (42 989 wniosków w kwietniu), Zamelduj się na pobyt stały lub czasowy dłuższy niż 3 miesiące (23 569 wniosków w kwietniu); Zgłoś zbycie lub nabycie pojazdu (100 368 razy w kwietniu).
Czytaj też: WhatsApp umożliwia sprawdzenie kiedy jesteśmy online, a nawet z kim rozmawiamy…
Użytkowników przybyło także aplikacji mObywatel (150 tys. nowych użytkowników w kwietniu), w której możemy trzymać cyfrową wersję dowodu osobistego czy prawa jazdy. Aplikacja pozwala również sprawdzić ilość punktów karnych (z tej opcji skorzystało w kwietniu 858 389 kierowców) czy też skorzystać z opcji sprawdzenia historii pojazdu, z czego w kwietniu skorzystano 23 mln razy. Milion pasażerów zaś sprawdziło autobus, którym się poruszali za pomocą opcji Bezpieczny Autobus.