Zgodnie z zapowiedzią, oddział AMG Mercedesa zaczyna powoli iść w stronę elektryfikacji, a pierwszym tego przejawem jest coś niespotkanego – oto elektryczna turbosprężarka.
Nowo opracowana elektryczna turbosprężarka spalinowa obiecuje całkowicie wyeliminować przerażające opóźnienie turbosprężarki. Została zaprojektowana przez AMG we współpracy z Garrett Motion, a swoje korzenie ma w świecie Formuły 1. Tak czy inaczej, łączy szybką reakcję małej turbosprężarki z wysoką mocą szczytową większego turbo.
Wyeliminowanie opóźnienia turbosprężarki jest realizowane w sprytny sposób, bo za sprawą niewielkiego silnika elektrycznego między kołem turbiny po stronie wydechu, a kołem sprężarki po stronie świeżego powietrza. Ten silniczek napędza koło sprężarki, zanim zacznie przyjmować przepływ spalin (via Motor1).

Dzięki temu opóźniona reakcja konwencjonalnej turbosprężarki jest praktycznie wyeliminowana, co znacznie zwiększa responsywność silnika w całym zakresie prędkości obrotowych. AMG twierdzi, że e-turbo pomaga również zapewnić większy moment obrotowy przy niższych prędkościach obrotowych silnika, więc wydajność jest znacznie lepsza w porównaniu do tradycyjnego silnika z turbodoładowaniem.
Czytaj też: SUV H2X Snowy potwierdza, że to nie koniec dla samochodów na wodór
Sama w sobie ta turbosprężarka gwarantuje optymalny przepływ powietrza, jako że może osiągnąć imponującą prędkość do 170 000 obr/min. Nie wiemy jednak, który z modeli Mercedesa-AMG jako pierwszy wykorzysta ten kawał fenomenalnej technologii.
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News