Reklama
aplikuj.pl

Elektryczne plany BMW, czyli 9 elektryków do pięciu lat

BMW poinformowało o swoich planach związanych ze zrównoważonym rozwojem Power of Choice, które koncentrują się na elektrycznych samochodach.

BMW radykalnie zwiększa ofertę samochodów w pełni elektrycznych, z czego na ich czele staną dwa nowe sedany – i5 oraz i7. Wszystko po to, aby do końca 2030 roku sprzedaż ponad siedem milionów modeli hybrydowych i czysto elektrycznych typu plug-in. Inicjatywa ta wyszła prosto od Olivera Zipse, prezesa zarządu firmy (via AutoCar).

Jego celem jest uczynienie BMW liderem w sprzedaży pojazdów elektrycznych w porównaniu z konkurencyjnymi markami premium, takimi jak Audi, Jaguar, Lexus, Mercedes-Benz i Tesla, oraz niesienie pomocy w osiągnięciu coraz trudniejszych celów obniżenia emisji CO2 przez nowe modele.

BMW spodziewa się sprzedaży 4,6 miliona w pełni elektrycznych pojazdów w ciągu najbliższych 10 lat – średnio 460000 rocznie. Oczekuje również, że sprzeda 2,4 miliona hybryd typu plug-in, a kluczem do tego jest stare zobowiązanie do wprowadzenia hybrydowych napędów do każdego istniejącego modelu w ofercie. W kwestii czystych EV BMW ma w planach wprowadzić przynajmniej dziewięć nowych modeli

Czytaj też: Ten SUV będzie elektrycznym flagowcem BMW. Oto ciągle testowany iNext

Nowy plan BMW, który zobowiązał się już do oferowania wariantów hybrydowych typu plug-in dla każdego istniejącego modelu w swojej ofercie, wymaga znacznego zwiększenia gamy modeli wyłącznie elektrycznych, która początkowo ma obejmować co najmniej dziewięć nowych cacek do 2025 roku.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News