WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ
Moto

Polestar 2 – była hybryda, więc teraz czas na elektryka

Podlegająca bezpośrednio firmie Volvo marka Polestar poszła właśnie krok dalej w elektrycznej przyszłości, rozpoczynając produkcję modelu Polestar 2.

Polestar oficjalnie rozpoczął seryjną produkcję swojego pierwszego całkowicie elektrycznego samochodu, Polestar 2 Performance Fastback. Ten jest tym samym pierwszym całkowicie elektrycznym modelem w Volvo Car Group. Wiemy też, że produkcja odbywa się w Luqiao w Chinach, czyli w zakładzie należącym do Geely Auto i obsługiwanym przez Volvo Cars.

Dyrektor generalny Polestar Thomas Ingenlath skomentował rozpoczęcie produkcji następująco:

Świat stoi w obliczu ogromnego wstrząsu w obliczu pandemii koronawirusa. Rozpoczynamy produkcję teraz w tych trudnych okolicznościach, kładąc silny nacisk na zdrowie i bezpieczeństwo naszych pracowników.

Jest to wielkie osiągnięcie i wynik ogromnych wysiłków pracowników fabryki i zespołu zabezpieczającego łańcuch dostaw. Mam ogromny szacunek dla całego zespołu.

Czytaj też: Wszystko co musicie wiedzieć o autonomii w samochodach

Przewiduje się, że początkowo produkowane modele Polestar 2 trafią na rynek europejski już latem 2020 roku. Sprzedaż w Chinach i Ameryce Północnej nastąpi wkrótce potem. Zasadniczo wprowadzenie na rynek zostanie przeprowadzone „na zasadach rynkowych”, a jak dowiedzieliśmy się:

Ujawniony w lutym 2019 roku Polestar 2 będzie dostępny na dziesięciu globalnych rynkach w Europie, Chinach i Ameryce Północnej. Książki zamówień ostatecznych na każdym rynku wprowadzania są teraz otwierane sekwencyjnie.

Wiemy, że Polestar 2 zaoferuje zasięg 470 km z racji 78 kWh baterii (według WLTP), rozpędzając się od setki w 4,7 sekundy. Wszystko za sprawą dwóch silników o łącznej mocy 408 KM i momencie obrotowym na poziomie 660, które napędzają wszystkie koła.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News