Firma Superstrata z Doliny Krzemowej dokonała czegoś, czego jeszcze żadna inna firma rowerowa nie posiada w swojej ofercie. Jej elektryczne rowery Ion łączą bowiem druk 3D i włókno węglowe z możliwością personalizacji.
Tak naprawdę startup wprowadza na rynek zarówno model Superstrata Ion, jak i Superstrata Terra, z czego ten drugi jest wersją nieelektryczną. Ich produkcja byłaby niemożliwa, gdyby nie nowatorska technologia drukowania 3D opracowana przez Arevo.
Wykorzystywana do produkcji ram technologia sprawia, że wykorzystywane włókno węglowe jest znacznie wytrzymalsze, niż normalnie. To poniekąd umożliwia również oddanie w ręce klientów opcji dostosowywania pod kątem ich rozmiarów. Wystarczy tylko podać swoje „wymiary”, a algorytm firmy sam wygeneruje projekt ramy w 3D, w której zabraknie nawet najmniejszych łączeń (via Electrek).
Ramy można dodatkowo dostosowywać pod kątem czterech różnych stylów (wyścigowy, uliczny, żwirowy lub turystyczny), dwóch materiałów kół (metal lub włókno węglowe) oraz dwóch kolorów (jasny lub ciemny). Jak wspominałem, Superstrata Terra będzie od Was wymagać pedałowania w pojedynkę, ale model Ion wspomoże Was silnikiem elektrycznym.
Ten znalazł się na tyle i cechuje się ciągłą mocą 250 W (z 350 W szczytowych możliwości), rozpędzając rower do maksymalnie 25 km/h za sprawą czujnika momentu obrotowego. Korzysta z akumulatora wbudowanego w dolną rurkę ramy, którego maksymalna pojemność 250 Wh zapewnia zasię do 56 km.
Czytaj też: Rowery górskie Fracebike F160 szczycą się wyjątkową ramą
Podczas gdy Superstrata Terra wymaga wykonywania całej pracy, Superstrata Ion to rower elektryczny z akumulatorem ukrytym w rurze dolnej ramy. Tylny silnik o mocy 250 W (szczyt 350 W) napędza motocykl do prędkości maksymalnej 25 km / h przy zastosowaniu czujnika momentu obrotowego suportu. Całość waży zaledwie 11 kilogramów.
Model Superstrata Terra kosztuje 2799$, a elektryczny Ion kosztuje 3999$. Oba są dostępne w przedsprzedaży już teraz za pośrednictwem Indiegogo, a wysyłka rozpocznie się w grudniu 2020 r.
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News