Reklama
aplikuj.pl

Tak będzie wyglądał elektryczny samolot od NASA

NASA, X-57, X-Plane, elektryczny samolot, samolot NASA

NASA pochwaliła się trzema swoimi grafikami koncepcyjnymi, które przedstawiają w pełni elektryczny samolot Maxwell X-57 w jego ostatecznej konfiguracji.

Jak podaje New Atlas, to pierwszy załogowy X-plane z NASA od dwóch dekad, którego poniżej widzimy w konfiguracji Mod IV. Ta obejmuje skrzydło o wysokim współczynniku wydłużenia płata i śmigła skrzydłowe o średnicy 1,5 metra, które umożliwiają odzyskiwanie energii ze smagających samolot wirów.

X-57 został zaprojektowany, aby pomóc w opracowaniu standardów certyfikacji, które w przyszłości mogą być stosowane do elektrycznych samolotów. Według agencji kosmicznej ta ostateczna konfiguracja ze specjalnie dobranymi chudymi skrzydłami zwiększy wydajność poprzez zmniejszenie oporu podczas lotu.

Swoje życie X-57 rozpoczął jako czteromiejscowy lekki samolot Tecnam P2006T, w którym jego czterocylindrowe silniki tłokowe Rotax 912S3 zostały zastąpione 12 elektrycznymi „gondolami” silnikowymi z pojedynczymi śmigłami oraz dwoma większymi śmigłami na końcach skrzydeł.

Czytaj też: Piechota Morska USA zrzuca wagę w imię mobilności

Odpowiednią moc do startu i lądowania zapewnia właśnie wspomniany tuzin silników na przedniej krawędzi skrzydeł. Te wyłączają się po osiągnięciu wysokości przelotowej, składają swoje śmigła i oddają resztę w ręce dwóch tych większych. Podczas lądowania silniki włączają się ponownie, a siła odśrodkowa ponownie rozkłada ich śmigła.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News