Chociaż pierwsze próby BMW na zaistnienie na rynku elektrycznych samochodów nie były czymś naprawdę konkretnym, to kolejne modele EV od niemieckiej marki będą warte uwagi „typowego Kowalskiego”.
Wiemy już, że elektryczny crossover BMW iX3 zadebiutuje na rynku w przyszłym roku, a w 2021 roku otrzymamy elektrycznego sedana i4. To właśnie on może namieszać sporo w ofercie BMW, choć wiele o nim na ten moment nie wiemy… w teorii, bo pod kątem zdjęć mamy tylko do wglądu koncepcję BMW i Vision Dynamics (wyżej) – prawdopodobnego protoplastę i4.
BMW potwierdziło jednak redaktorom serwisu Roadshow, że kiedy już i4 zadebiutuje, będzie oferować moc 530 koni mechanicznych. Nie wiemy, czy za sprawą jednego, czy przynajmniej dwóch silników, ale jedno jest pewne – to więcej, niż obecna generacja M3, która w najwyższym poziomie oferowała 454 KM i więcej niż stara M4 GTS, który osiąga 493 KM.
Roadshow informuje również, że i4 będzie miał wbudowany akumulator w podłodze o pojemności 80 kWh. BMW twierdzi, że ten akumulator zapewni zasięg do nawet 600 kilometrów w oparciu o europejskie procedury testowe. Po stronie samych osiągów i4 mowa o sprincie do setki w jakieś cztery sekundy.