Reklama
aplikuj.pl

Okazuje się, że Epic Games Store nie jest tylko do darmowych gier

epic games store

Epic Games Store podsumował 2022 rok. Jeśli myślicie, że ten sklep włącza się tylko dla darmowych gier to okazuje się, że wcale tak nie jest. Co wiemy z podsumowania?

Rok 2022 w Epic Games Store

Rok 2023 zapowiada się wyjątkowo dobrze zarówno dla Epic Games, jak i Epic Games Store – deweloperom jest niezmiernie miło, że gracze są z nimi i podobnie jak w poprzednich latach, rozpoczynają od podsumowania minionego roku 2022 i odrobinę wybiegają w przyszłość, aby przyjrzeć się nadchodzącym, najbardziej wyczekiwanym funkcjom.

Jesteśmy dumni, że należymy do rozwijającej się społeczności deweloperów, wydawców, graczy i twórców, dzięki którym ubiegły rok był dla nas wyjątkowy. Z Epic Games Store na PC korzysta teraz ponad 230 milionów użytkowników, co oznacza, że od 2021 roku dołączyło do nas 36 mln osób. Łącznie w Epic założono 723 mln kont międzyplatformowych. W 2022 r. maksymalna liczba użytkowników aktywnych jednego dnia wyniosła 34,3 mln, a maksymalna liczba użytkowników aktywnych w danym miesiącu – 68 mln; został tym samym pobity ubiegłoroczny rekord, wynoszący 62 mln osób.

Wydawcy i deweloperzy wprowadzili w 2022 r. do sklepu 626 nowych tytułów na PC, poszerzając łączną ofertę do 1548 pozycji (nie licząc dodatków). To więcej niż w jakimkolwiek poprzednim roku – w porównaniu z 2021 r. oferta tytułów jest teraz o wiele bogatsza. Gracze wydali na aplikacje partnerów zewnętrznych 355 mln dolarów, co przełożyło się na 18-procentowy wzrost w stosunku rocznym. Wliczając tytuły własne Epic, gracze wydali w 2022 r. na gry 820 mln dolarów, a więc o 2% mniej niż w roku ubiegłym.

Czytaj też: Czy krytyka The Lord of the Rings Gollum jest słuszna?

Program Darmowych Gier Epic Games Store zaliczył kolejny udany rok. W zeszłym roku, dzięki współpracy z wieloma deweloperami i wydawcami, udostępniono użytkownikom 99 darmowych gier o łącznej wartości 2240 dolarów. Spośród nich 70 pobiło swoją rekordową liczbę jednocześnie zalogowanych graczy na PC: średnio 25-krotnie! W 2022 r. gracze odebrali prawie 700 mln bezpłatnych kopii tytułów, dzięki czemu trafiły one do nowego, szerszego grona odbiorców.

Co zrobić, aby pokonać Steam?

Przed Epic Games Store jeszcze dalej droga do wygrania z Valve. Twórcy muszą jeszcze wprowadzić wiele funkcji do swojej platformy, ale trzeba przyznać, że regularnie rozwijają oni swój sklep. Epic wymienia następujące nowości dodane w 2022 roku:

  • Oceny graczy i ankiety umożliwią wam dzielenie się bezpośrednio ze społecznością Epic Games Store opiniami na temat gier, w które gracie.
  • Ulepszone wyszukiwanie w sklepie i bibliotece pozwoli Wam szybciej odnajdywać gry.
  • Udoskonalona funkcja wyszukiwania w sklepie i bibliotece z dodatkowymi i ulepszonymi opcjami filtrowania.
  • Funkcja ulubionych pozycji w bibliotece i folderów ułatwi zarządzanie kolekcją gier i wyszukiwanie swoich najbardziej lubianych tytułów.
  • Skrót prowadzący ze strony gry do biblioteki pozwala przejść ze strony gry do biblioteki, aby pobrać tytuł lub w niego zagrać.
  • Udoskonalone listy w sklepie platformy.
  • Bestsellery, najlepiej oceniane, najczęściej rozgrywane, najczęściej dodawane do listy życzeń.
  • Narzędzia do gry międzyplatformowej udostępnione w ramach Epic Online Services, które pozwalają naszym partnerom zapewnić możliwość wspólnej gry wszystkim graczom na PC, niezależnie od sklepu, w którym zakupili oni tytuł.
  • Najlepsza w swojej klasie kontrola rodzicielska i konta limitowane, zapewniające młodszym graczom bezpieczeństwo podczas korzystania ze sklepu, a ich rodzicom możliwość zarządzania bezpieczeństwem, dostępem do treści, prywatnością i zgodami na zakupy

Czytaj też: Rozgrywka RoboCop Rogue City dzieli graczy, ale będzie dobrze!

Rozwój Epic Games Store nie zatrzymuje się jednak w tym roku. Na 2023 zaplanowane priorytetowo są:

  • Zwiększenie wydajności programu uruchamiającego w celu przyspieszenia czasu ładowania gier, a także skupienie się na poprawie wrażeń użytkownika końcowego w trakcie korzystania z każdego aspektu programu uruchamiającego.
  • Obsługa usług abonamentowych wydawców zewnętrznych i produktów dynamicznych.
  • Centra zawartości, obok stron produktu, będą stanowić nowe miejsce, w którym wydawcy będą mogli za pomocą rozbudowanych narzędzi edycji udostępniać użytkownikom informacje o nadchodzących i bieżących produktach rozwijanych, aktualnościach deweloperów i aktualizacjach aplikacji.