Facebook rozpoczął swoją wielką misję integracji wiadomości ze świata ze swoją platformą i podchodzi do tego na tyle poważnie, że akcja sprawia wrażenie jednego wielkiego „resetu” relacji firmy z mediami.
Testowana teraz z niektórymi użytkownikami w USA zakładka, będzie oddzielna od zwykłego kanału użytkownika i będzie zawierać artykuły od partnerskich organizacji informacyjnych – z wyraźnym rozróżnieniem między rzetelnym dziennikarstwem, a historiami udostępnianymi przez użytkowników z wielu różnych źródeł. Wszystko to będzie napędzane algorytmem, który zacznie podsuwać nam newsy wedle naszych upodobań, choć my również będziemy mogli je personalizować.
Oczywiście Facebook, jako Amerykańska firma, wprowadziła tę nowość dopiero w USA. Jednak Zuckerberg stwierdził, że firma prowadzi już rozmowy z udostępnianiem tej funkcji innym krajom. Do tej pory zawiązała już współprace z około 200 organizacjami informacyjnymi bez żadnego ukierunkowania politycznego i poglądowego. Stwierdził nawet, że chce, aby niedawno odsłonięta karta wiadomości pomogła promować „dziennikarstwo wysokiej jakości” w ogromnej sieci społecznościowej.
Co najciekawsze, Facebook będzie płacił największym organizacjom medialnym i to nie uszło m.in. Danowi Kennediemu, profesorowi, który stwierdził, że może być to problematyczne i uderzać w mniejsze serwisy.