Najpierw Rolki zawitały na Instagrama, a teraz przyszła pora także na aplikację Facebook. Po ubiegłorocznych testach funkcjonalność wdrażana jest właśnie globalnie.
Meta poinformowała, że rozszerza dostępność Rolek w aplikacji Facebook na iOS i Androdzie na 150 krajów na całym świecie, w tym także do Polski. Funkcja ta testowana była już w ubiegłym roku, ale mieli do niej dostęp jedynie wybrani użytkownicy z USA. Jak podkreśla Meta, Rolki są najszybciej rozwijającą się formą treści na Instagramie, więc nic dziwnego, że pojawia się też na Facebooku. Ma być to nowa forma nie tylko kontaktu między twórcami a odbiorcami, ale również sposób na zarabianie przez nich pieniędzy. W końcu to idealne miejsce do wyświetlania reklam. Takowe są już właśnie testowane i przyjmują formę banerów i naklejek.
Dodatkowo dla twórców przygotowane zostały różne udogodnienia i opcje edycji tworzonych przez nich materiału. Cały mechanizm jest bardzo podobny do tego, który znamy z Instagrama. Warto też wspomnieć, że Rolki będzie można udostępniać także w Relacjach na Facebooku, a wkrótce pojawi się możliwość przenoszenia ich pomiędzy aplikacją Instagram a Facebook, co zapewne zaoszczędzi twórcom czas.