Od dawna wskazuje się na wpływ wielkości i rodzaju felg na ogólny zasięg elektrycznych samochodów. Dlatego tak często warto o tym przypominać i przedstawiać to, o jak wielkich różnicach mówimy.
Widoczne poniżej na Modelu 3 20-calowe kute felgi Zero-G, które powstały z myślą o zabawie na torze, z pewnością wyglądają ładnie, ale dosłownie wysysają życie z akumulatora. Można je z kolei kupić prosto od Tesli m.in. w ramach pakietu Model 3 Track Package za 5500$.
Teraz ktoś postanowił sprawdzić na przykładzie własnego Modelu 3, jak felgi Zero-G wpływają na jego zasięg. W skrócie? Prosta procedura testowa na autostradzie wykazała, że Model 3 Performance właśnie z tymi felgami zużywa (uwaga) więcej energii, niż znacznie bardziej energożerny Model Y Performance z 21-calowymi kołami.
Czytaj też: Skoda ujawnia szczegóły o swoim elektrycznym Enyaq iV
Wchodząc w nieco bardziej cyferkowe szczegóły, Model 3 z aerodynamicznymi felgami pożerał 179 Wh/km, podczas gdy z Zero-G aż 187 Wh/km. Różnica sprawia wrażenie niewielkiej, bo rzędu 8 Wh/km, ale pomnóżcie to np. przez 200 km do przejechania i voila.