Ferrari opublikowało właśnie swoje wyniki finansowe za rok 2019, który był dla firmy wręcz fenomenalny pod kątem sprzedanych pojazdów.
Ferrari zdołało bowiem w tym czasie dostarczyć 10131 samochodów, czyli o 9,5 procent więcej niż w 2018 roku. Był to tym samym pierwszy rok w historii tego producenta samochodów, w którym sprzedał ponad 10000 egzemplarzy. Te liczby przełożyły się na 10,1% wzrost dochodu netto w porównaniu do poprzedniego roku. Ten wyniósł 3,766 miliardów euro.
Wchodząc w szczegóły, najlepszym dla Ferrari rynkiem okazała się Europa, Bliski Wschód i Afryka. W sumie sprzedał w tym regionie 4895 samochodów, czyli o 16 procent więcej niż w 2018 roku.
Do Ameryki firma wysłała 2900 samochodów (tutaj jednak o 3 procent mniej), 836 do Chin kontynentalnych, Hongkongu i Tajwanu (wzrost o 20 procent) i 1500 pojazdów trafiło do reszty Azji i Pacyfiku (13 procent więcej).
Najchętniej sprzedawały się pojazdy napędzane silnikami V8, które odnotowały 11,2% wzrost. Mniejszy, ale ciągle dobry, bo 4,6% zaliczyły modele z V12. Oczywiście w porównaniu do statystyk z 2018 roku finansowego.