WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ
Moto

Inżynier Forda: inżynieria Tesli jest jednym z najgorszych g****n

Uwaga, czas na zabawne rzeczy. Jeden z inżynierów Forda zaczął krytykować Teslę za kiepską jakość wykonania i inne wątpliwe obawy dotyczące bezpieczeństwa, ale potem usunął wszystkie komentarze.

Jak to jednak w życiu i sieci bywa, nigdy nic nie zostaje zapomniane. Zwłaszcza kiedy w grę wchodzą tak poważne słowa od osoby, która w teorii powinna znać się na rzeczy. O sprawie wiemy z Mach-E Forum (via Insideevs), gdzie wylądował zapis odpowiedzi inżyniera podczas sesji AMA na Reddicie na temat samochodów elektrycznych i zmian w przemyśle motoryzacyjnym.

Nie przedłużając, zaczynamy opowieść naszego bohatera z cytatami w roli głównej:

Moja krótka biografia: Jestem jednym z inżynierów nadchodzącego Mustanga Mach-E i miłośnikiem samochodów elektrycznych. Większość kariery spędziłem w przestrzeni pojazdów elektrycznych, a moją pasją jest wracanie do czasów, gdy mój dziadek prowadził garaż. Obecnie dopracowuję pojazd [Mach-E] do wypuszczenia w ciągu kilku miesięcy.

Z czasem jednak pojawił się temat Tesli:

Jakie są twoje przemyślenia na temat kierunku, w którym Tesla wzięła samochody EV?

I oto cała, usunięta odpowiedź inżyniera:

Uwielbiam to, co Tesla zrobiła dla pojazdów elektrycznych. Jednocześnie ich inżynieria jest jednym z najgorszych gówien, jakie kiedykolwiek widziałem w jakiejkolwiek branży. To często przerażające. Ich technologia i inżynieria w dziedzinie akumulatorów i elektroniki wysokiego napięcia oraz wykorzystanie ich przewyższają branżę o 5 lat, ale ich logistyka i jakość są tak słaba, że ​​jestem zaskoczony, że mają tak mało problemów.
Rozłożyłem na czynniki pierwsze dziesiątki pojazdów. Kiedy weszliśmy do naszego nowego Modelu 3, ten miał luźne śruby przypadkowo wypadające z podwozia w pobliżu wrażliwych elementów. Dopasowanie i wykończenie wyrównania paneli jest absurdalne. Elektronika Tesli często obnosi się z zasadami bezpieczeństwa i nie spełnia przepisów.

Biorąc to pod uwagę, tak, ich inżynieria jest na najwyższym poziomie. Tworzą niestandardowe rozwiązania dla programów samochodowych, o których inni producenci OEM mogliby tylko pomarzyć ze względu na fakt, że zlecają produkcję wszystkich części zamiast zatrudniać dostawców samochodów, aby zaprojektowali je dla nich. Niestandardowa część pojazdu dla OEM jest trzykrotnie wyższa niż w przypadku Tesli, a jakość elektroniki podczas jej budowy jest znacznie lepsza niż to, co można uzyskać, dostosowując projekt branżowy.

To moje osobiste zdanie – nie sądzę, że Tesla jest tak dobra w konstruowaniu samochodów, zarówno z punktu widzenia projektowania/doświadczenia użytkownika, jak i perspektywy produkcji/logistyki/procesu, jak prawie wszyscy inni producenci OEM.