WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ
Moto

Po raz pierwszy Ferrari przełamało odwieczną barierę sprzedaży

Ferrari opublikowało właśnie swoje wyniki finansowe za rok 2019, który był dla firmy wręcz fenomenalny pod kątem sprzedanych pojazdów.

Ferrari zdołało bowiem w tym czasie dostarczyć 10131 samochodów, czyli o 9,5 procent więcej niż w 2018 roku. Był to tym samym pierwszy rok w historii tego producenta samochodów, w którym sprzedał ponad 10000 egzemplarzy. Te liczby przełożyły się na 10,1% wzrost dochodu netto w porównaniu do poprzedniego roku. Ten wyniósł 3,766 miliardów euro.

Wchodząc w szczegóły, najlepszym dla Ferrari rynkiem okazała się Europa, Bliski Wschód i Afryka. W sumie sprzedał w tym regionie 4895 samochodów, czyli o 16 procent więcej niż w 2018 roku.

Ferrari, rok dla Ferrari, kondycja Ferrari, sprzedaż Ferrari
Ferrari Roma

Do Ameryki firma wysłała 2900 samochodów (tutaj jednak o 3 procent mniej), 836 do Chin kontynentalnych, Hongkongu i Tajwanu (wzrost o 20 procent) i 1500 pojazdów trafiło do reszty Azji i Pacyfiku (13 procent więcej).

Najchętniej sprzedawały się pojazdy napędzane silnikami V8, które odnotowały 11,2% wzrost. Mniejszy, ale ciągle dobry, bo 4,6% zaliczyły modele z V12. Oczywiście w porównaniu do statystyk z 2018 roku finansowego.