Już oficjalnie wiadomo, że technologie FidelityFX AMD są dostępne dla twórców gier na konsole Xbox Series S i X, otwierając nową furtkę do usprawnienia gameplayu.
FidelityFX AMD już na konsolach
Jak dobrze wiecie, konsole Xbox nowej generacji, podobnie zresztą, jak poprzednie, korzystają ze sprzętu AMD w postaci procesorów na bazie architektury Zen 2 i układu graficznego RDNA2. To one umożliwiają działanie technologii FidelityFX typu open source, które gwarantują szereg graficznych wodotrysków pokroju wyostrzania grafiki, zmiennego cieniowania, czy wreszcie ray-tracingu w czasie rzeczywistym.
Czytaj też: Cooler Master wypuszcza klawiaturę SK620
Od dzisiaj AMD FidelityFX jest już częścią najnowszego Xbox Series X|S Game Development Kit (GDK), zapewniając programistom większą elastyczność w dodawaniu funkcji, które są już dostępne od dłuższego na komputerach. Co ważne, przybliża to również PCtowców do czegoś ważnego, bo wprowadzenia odpowiedzi na DLSS NVIDII w postaci technologii Super Resolution, która ma trafić w jednym momencie na wszystkie platformy „wspierane” przez AMD.
Czytaj też: Test głośników Genesis Helium 300BT aRGB, czyli modelu wyjątkowego
Na ten moment nie wiemy, czy ta sama technologia trafi na PlayStation 5, choć tam oczywiście również mamy do czynienia z technologią AMD.