Reklama

FIFA 23 z nową fizyką tylko na aktualnej generacji konsol

fifa 23

Electronic Arts Sports pochwaliło się zupełnie nową wersją technologii Hypermotion. Druga wersja systemu fizyki ma zmienić oblicze piłki nożnej od EA, która ostatni raz dostępna będzie pod nazwą FIFA.

Hypermotion Technology 2 w FIFA 23

EA Sports przedstawiło Hypermotion 2. Dla programistów to tylko linijki kodu, ale dla graczy – ogromne zmiany. Deweloperzy przedstawili co się zmieni w FIFA 23 na PlayStation 5, Xbox Series oraz PC:

DOKŁADNY ZAPIS MECZU 11 NA 11 – Dane pozyskane z dwóch zarejestrowanych w całości meczów zawodowych drużyn – w tym z pierwszego zarejestrowanego w grze FIFA meczu kobiet – oraz pięciu sesji treningowych zapewniają więcej wysokiej jakości, realistycznych animacji niż w jakiejkolwiek wcześniejszej grze z serii EA SPORTS FIFA.

Czytaj też: Szczegóły GTA 6! Rockstar oraz świat gry przechodzą zmiany

UCZENIE MASZYNOWE – Rozwój najnowocześniejszego algorytmu uczenia maszynowego zwiększa realizm rozgrywki w grze FIFA 23. Algorytm analizuje dane z łącznie 9,2 miliona klatek materiału meczowego wysokiej jakości, a także tworzy na bieżąco nowe animacje, aby uzyskać naturalny i realistyczny ruch piłki i piłkarzy w różnych sytuacjach w grze FIFA 23.

REALISTYCZNY RUCH CAŁEGO ZESPOŁU – Z danych zarejestrowanych na boisku w meczach kobiet i mężczyzn uzyskano łącznie ponad 6000 animacji HyperMotion, dzięki czemu piłkarze będą poruszali się w FIFIE 23 szybciej i bardziej realistycznie niż kiedykolwiek wcześniej.

FIFA 23 szybsza i dynamiczniejsza od poprzedniczek

To jednak nie wszystkie zmiany w grze. Gdy zejdziemy również do zachowań pojedynczych zawodników, również i tutaj dostrzeżemy zmiany. Oto one:

TECHNICZNY DRYBLING – Nowy system dryblingu został usprawniony z użyciem uczenia maszynowego. Zmiany w animacji kalkulowane są po każdym dotknięciu piłki, co zapewnia wrażenia wizualne nowej generacji i naturalny ruch piłki pod stopami.

KONTROLA TEMPA Z SI – System uczenia maszynowego analizuje dane z prawdziwych starć z obrońcami w meczu 11 na 11, zmieniając w FIFA 23 system kontroli tempa, umożliwiając obronie lepsze reagowanie na zagrywki napastników.

Czytaj też: Prace nad The Star Wars Knights of the Old Republic Remake wstrzymane

PRZYSPIESZENIE – Nowa mechanika przyspieszenia zapewnia większą różnorodność w osiąganiu prędkości maksymalnej przez piłkarzy w FIFA 23. Od wybuchowego przyspieszenie po bardziej kontrolowane i dłuższe zmiany tempa – w grze FIFA 23 piłkarze rozpędzają się teraz w różnym tempie, co bardziej różnicuje rozgrywkę.

FIZYCZNY BRAMKARZ KONTRA STRZAŁY Z GŁÓWKI – Nowa technologia synchronizuje teraz interakcje między piłkarzami, gdy bramkarze próbują przechwycić dośrodkowania do napastników przeciwnej drużyny.