Prototyp Ford Mustang Cobra Jet 1400, jest istnym elektrycznym bohaterem, który w najnowszym materiale ruszył na wyzwanie odcinkowi o długości ćwierć mili.
Dla przypomnienia, Mach-E 1400 został opracowany we współpracy z RTR Vehicles. Wykorzystuje nadwozie i elementy z produkcyjnej wersji Mach-E i wymagał 10000 godzin prac. Jego cele aerodynamiczne? Uzyskanie aż 1040 kg docisku przy maksymalnej prędkości.
Zanim przejdziecie dalej, spójrzcie jak ta elektryczna bestia poradziła sobie na prostym odcinku rzędu 402 metrów, czyli ćwierć mili. Warto podkreślić, że ten dystans pokonał w 8,27 sekundy z prędkością 270 km/h.
Siedem silników. Siedem silników. Siedem silników. Co mówicie? A, przepraszam. W Mustangu Mach-E 1400 znalazło się całe siedem silników elektrycznych, co jest oczywiście istnym szaleństwem, jako że wśród obecnych modeli EV znajdują się modele z maksymalnie czterema. Jak więc je rozdysponowano?
Czytaj też: 54 Ignite oraz 54 Inspire, czyli wydajniejsze elektryczne skutery Kumpan
Wbrew pozorom, jest to nawet do przewidzenia. Cztery silniki znalazły się bowiem na tylnej osi, a pozostałe na przedniej za pośrednictwem jednego wału napędowego i mechanizmu różnicowego dla każdego zestawu. Ich obecność sprawiła, że Mustang Mach-E 1400 może pochwalić się mocą ponad 1400 koni mechanicznych.
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News