Reklama
aplikuj.pl

GeForce RTX 2080 lepszy od GTX 1080 Ti w teście 3DMark

2 GHz!?

Nvidia, cena, GPU, karta graficzna, ceny kart, Nvidia Geforce, GeForce, RTX, GeForce RTX, ceny, premiera, partnerzy, Nvidia RTX, Nvidia RTX, Nvidia, CEO, RTX, GeForce, ray-tracing, Metro Exodus, rewolucja, grafika, CG, Nvidia, wydajność, 3D Mark, TimeSpy, benchmark, DLSS, Ray tracing, Nvidia RTX, karta graficzna, GeForce, RTX, GeForce RTX 2080, 2080, RTX 2080, porównanie, GTX 1080, GTX 1080 TI

Wygląda na to, że na pierwsze niezależnie testy nowych kart GeForce RTX nie będziemy musieli czekać ponad dwóch tygodni. Oczywiście o ile użytkownicy tacy jak np. TumApisak będą dostarczali nam zrzuty ekranu z testów. Tak się właśnie składa, że ten bohater udostępnił na swoim Twitterze test karty Nvidia GeForce RTX 2080.

Chodzi dokładnie o test w benchmarku 3DMark Time Spy, z którym powinniśmy się zapoznawać z przymrużeniem oka. Mowa bowiem o najpewniej nie najnowszych sterownikach graficznych oraz nieobecności obliczeń z uwzględnieniem AI (w ramach renderowania DLSS), co jest spowodowane po prostu nieprzystosowanym testem do nowej generacji. Wkrótce to się zmieni. Jak więc karta GeForce RTX 2080 radzi sobie bez użycia 1/3 swoich możliwości ukrytych w rdzeniu TU104? Mam tutaj na myśli rdzenie Tensor oraz RT, które ujawniono na szczegółowej prezentacji rdzenia Turing.

Powyższe cyferki niewiele Wam pewnie mówią, więc już śpieszę z wyjaśnieniem. RTX 2080 osiągnął o 37% lepszy wynik od GTX 1080 i o 6% lepszy od GTX 1080 Ti. Nieco lepiej? Z pewnością! Zwłaszcza że w grę wchodzą nie jakieś wymysły związane z obliczeniami SI, ale surowa wydajność z rdzeni CUDA. Ta prezentuje się naprawdę dobrze i może jedynie wzrosnąć w drodze optymalizacji sterowników. I to przy niespodziewanym dotąd zegarze o taktowaniu 2025 MHz! Przypominam tym samym, że w przypadku RTX 2080 w teście nie brało udziału… 1/3 powierzchni rdzenia. Te wkraczają do gry dopiero z użyciem techniki renderowania DLSS i Nvidia RTX.

Źródło: Wccftech
Zdjęcia: TumApisak, Nvidia