Obecny rozwój technologii akumulatorów opiera się na celu zejścia poniżej kosztu 100 dolarów za kWh pojemności, ale gęstość energii (Wh/kg) jest równie ważna.
Obecnie możemy z całą pewnością stwierdzić, że kilku producentów osiąga już gęstość energetyczną na poziomie 250 watogodzin na kilogram. Jednak jak wskazują dane od producentów w Chinach, którzy musieli pochwalić się swoimi akumulatorami przez rozporządzenie Ministerstwa Przemysłu i Technologii Informacyjnych, jest jeszcze lepiej (via InsideEVs).
Okazało się, że już teraz kilku producentów stosuje akumulatory do swoich elektrycznych pojazdów o mocy około 250 Wh/kg lub więcej. Najwyższy wynik należy przy tym do firmy CATL, która może pochwalić się kieszonkowymi akumulatorami o gęstości prawie 280 Wh/kg. Za nią jest SKI ze swoimi prawie 270 Wh/kg i wreszcie rozpoznawalny LG Chem z 257 Wh/kg.
Te akumulatory są kolejno stosowane w Leap Motor T03, Arcfox Alpha-T oraz produkowanym w Chinach Modelu 3 Tesli. Tak czy inaczej, teraz pozostaje nam czekać na przebicie pułapu 300 Wh/kg i wspomnianego poziomu cenowego. Poniżej podrzucam jeszcze top 20 producentów w Chinach:
Czytaj też: Oto odświeżony SEAT Ateca 2021
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News