Reklama
aplikuj.pl

Górzyste tło w przypadku Toyoty RAV4 TRD Off-Road 2020 to nie przypadek

Górzyste tło w przypadku Toyoty RAV4 TRD Off-Road 2020 to nie przypadek
Górzyste tło w przypadku Toyoty RAV4 TRD Off-Road 2020 to nie przypadek

Jak to na pierwsze tygodnie nowego roku przystało, producenci samochodów zasypują nas obecnie nowymi wersjami swoich serii samochodów i nie inaczej jest z japońską Toyotą. Firma pochwaliła się właśnie modelem RAV4 TRD Off-Road 2020, który powstaje z myślą o przygodach poza drogami twardymi.

Nowa wersja RAV4 Toyota Racing Development (TRD) bazuje na modelu Adventure RAV4, ale została wzbogacona nowymi doświadczeniami Toyoty, jakie ta zaczerpnęła od swojego wyścigowego zespołu rallycross. Stąd też zastąpienie sprężyn Adventure dodatkowymi cewkami przystosowanymi do jazdy w terenie, a także amortyzatorami z wewnętrznymi sprężynami powrotnymi. Nowe trzpienie maksymalizują z kolei kierunek ruchu koła w kierunku kompresji i poprawiają kontrolę nad samochodem podczas jazdy po naprawdę nierównej drodze. O samą przyczepność dbają bardziej sztywne, matowo-czarne opony terenowe stworzone z myślą o TRD. Ich kwadratowy solidny bieżnik chroni przed przebiciami i radzi sobie w lepszym stopniu w głębokim śniegu i błocie.

Toyota nie zdecydowała się jednak na zmianę silnika. To nadal identyczna, jak w RAV4 Adventure 2,5-litrowa czterocylindrowa jednostka o mocy 203 KM z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów przystosowana do holowania do 1587 kilogramów. Nie mogło też zabraknąć standardowego w takich samochodach napędu na cztery koła, nad którym czuwa tutaj specjalny system. Ten umożliwia dynamiczne przenoszenie do 50% dodatkowego momentu obrotowego na tylne koła, a nawet np. dwa prawe. Całość dopełniają designerskie dodatki oraz pełen zestaw bezpieczeństwa Toyota Safety Sense.

Ceny i dostępność Toyoty RAV4 TRD Off-Road 2020 zostaną ogłoszone w następnych miesiącach.

Czytaj też: Elektryczny iNext BMW odwiedził Laponię

Źródło: New Atlas