Manualna skrzynia biegów jest niczym piąte koło u wozu w samochodach elektrycznych, bo w tego typu modelach silniki znajdują się albo na osiach, albo bezpośrednio w kołach. Oznacza to, że moc jest przekazywana bezpośrednio do kół, co sprawia, że nie ma potrzeby stosowania jakiegoś „pośrednika” między silnikiem i kołami. Honda doskonale o tym wie i z najnowszych informacji wynika, że nie będzie wchodziła w żadne rendez vois z manualem w elektrycznych samochodach.
Zabawa z manualem w elektrycznych samochodach to coś, co jest zupełnie niepotrzebne. Tak przynajmniej uważa Honda
Skrzynie biegów, a zwłaszcza te manualne, są w elektrycznych samochodach praktycznie bezużyteczne, choć np. Audi i Porsche stawiają na „2-biegową” skrzynię dla lepszej reakcji przy wyższych prędkościach. Jak wynika z najnowszych informacji, Honda nie jest chętna do tworzenia manualnych skrzyni dla swoich elektrycznych samochodów i to nawet tych sportowych.
Czytaj też: Przyszłość marki R Volkswagena. Wielu osobom się to nie spodoba
Potwierdził to dyrektor generalny Hondy Toshihiro Mibe i szef elektryfikacji Shinji Aoyama w wywiadzie dla Car and Driver. Stwierdzili, że fałszywe manualne skrzynie biegów najprawdopodobniej nie będą dostępne w przyszłych EV Hondy, a potrzebę zaangażowania kierowcy w sposób jazdy spróbują przekierować na inne rozwiązania.