Podczas dzisiejszej premiery nowych Matebooków Huawei zaprezentował nowy tablet z popularnej serii MediaPad M6. Dyrektor firmy w Polsce Jefferson Zhang poinformował też o planach regularnej sprzedaży Mate’a 30 Pro oraz zdradził nieco na temat nowej strategii firmy.
Flagowy, multimedialny, pierwszy tablet z HMS i masą dodatków
MediaMad M6 to kolejny przedstawiciel udanych, multimedialnych tabletów Huaweia. W nowej odsłonie oferuje ekran o rozdzielczości 2K i przekątnej 10,8 cala, układ Kirin 980, 4 GB pamięci RAM i 64 GB pamięci wbudowanej. Do tego mamy dwa aparaty – przedni o rozdzielczości 8 Mpix i główny o rozdzielczości 13 Mpix, cztery głośniki Harman/Kardon, port USB typu C i gniazdo Jack 3,5mm. Za silanie odpowiada akumulator o pojemności 7500 mAh. Całość jest zamknięta w obudowie o masie 498 gramów i pracuje pod kontrolą Androida 10 z interfejsem EMUI 10. Znajdziemy w nim np. popularny Kącik Dziecięcy oraz tryb PC.
MediaPad M6 to pierwszy tablet Huaweia pozbawiony usług Google’a. Znajdziemy w nim wyłącznie usługi własne firmy – Huawei Mobile Services.
Tablet trafi do sprzedaży 27 stycznia w cenie 1599 zł. W zestawie otrzymamy bezprzewodowe słuchawki FreeBuds Lite oraz roczną, darmową subskrypcję Eleven Sports oraz WP Pilot. Opcjonalny rysik M-Pen Lite trafi do sprzedaży na początku marca. W sprzedaży będzie dostępne też etui z klawiaturą. Czekamy na potwierdzenie, czy będzie sprzedawane osobno, czy też znajdzie się w zestawie.
Huawei idzie za ciosem. Mate 30 Pro trafi do sklepów i operatorów
Już niedługo Mate’a 30 Pro kupimy w popularnych sklepach z elektroniką i w ofertach operatorów. W grę wchodzą wszystkie popularne sieci sklepów, takie jak x-kom, NeoNet, Media Markt, czy Media Expert. Jeśłi chodzi o operatorów, to na sprzedaż miał się zdecydować Polkomtel, czyli Plus. Rozmowy z innymi operatorami cały czas trwają.
Mate 30 Pro będzie kosztować 4299 zł, a wraz z nim będzie można dostać słuchawki FreeBuds 3 za złotówkę oraz za kolejną złotówkę opaskę Huawei Band 4 z pakietem VIP Service.
Dyrektor Huaweia krótko o nowej strategii
Dyrektor Huawei Consumer Group Polska to osoba, której naprawdę nie da się nie lubić. Jefferson Zhang to sympatyczny człowiek, który często lubi powiedzieć wprost jakie plany ma jego firma. I tak było również dzisiaj.
Huawei chce w Polsce odważnie promować swoje usługi i pokazywać ludziom, że brak usług Google’a nie jest żadnym problemem. Firma nie chce robić tego wyłącznie na przykładzie drogich flagowców, takich jak Mate 30 Pro, które kupi stosunkowo niewiele osób, ale również na przykładzie tańszego sprzętu. Jak np. smartfonów z najniższej półki.
Firma chce przy tym celować w najwierniejszych konsumentów, którzy wg szacunków stanowią 10% z 10 mln klientów w Polsce. To właśnie do nich mają być w pierwszej kolejności skierowane nowe smartfony z HMS.
Huaweia trzeba zrozumieć. Firma musi w kilka tygodni stworzyć i wdrożyć własne usługi, które w przypadku np. Google’a są dostępne i rozwijane od wielu lat. I nie trudno jest się nie zgodzić ze słowami dyrektora firmy, że nie wszystko od razu będzie działać idealnie. Ale będzie działać i działać będzie na tyle dobrze, że w codziennym użytkowaniu nie odczujemy dyskomfortu. Jak przełoży się to na promocję Huaweia i nadchodzące produkty? Przekonamy się już w najbliższych tygodniach.