Reklama
aplikuj.pl

Huawei bez usług Google’a – ile smartfonów sprzedano w Polsce?

Podczas dzisiejszej premiery smartfonu Huawei P40 Pro+ nieoczekiwania pojawiła się informacja o liczbie sprzedanych urządzeń w Polsce, które są pozbawione usług Google’a. Konkretnie mowa o urządzeniach sprzedanych tylko w ostatnich tygodniach. Pozostaje pytanie – sprzedano ich dużo, czy mało?

100 tys. sprzedanych smartfonów z HMS

Jefferson Zhiang, podczas dzisiejszej konferencji powiedział, że w ciągu trzech miesięcy od momentu premiery modeli Huawei P40 Lite, w Polsce sprzedanych zostało 100 tys. smartfonów z Huawei Mobile Services.

Polska premiera P40 Lite oraz P40 Lite E miała miejsce 27 lutego roku, więc mówimy tutaj o okresie do prawie końca maja.

Czytaj też: Recenzja Huawei P40 Pro+, czyli jak poprawić najlepszy aparat na rynku

100 tys. to dużo, czy mało? A któż to wie

Wśród tych 100 tys. sprzedanych smartfonów znajdziemy modele – P40 Lite, P40 Lite E, P40, P40 Pro, Mate 30 Pro, Mate Xs, Y5p oraz Y6p.

Huawei jest firmą, która co kwartał sprzedaje na świecie kilkadziesiąt milionów smartfonów. 100 tys. wygląda przy tym bardzo skromnie. Ale Polska to nie cały świat.

To w końcu 100 tys. sprzedanych egzemplarzy to dużo, czy mało? Naprawdę ciężko jest to określić. Dane o sprzedaży urządzeń na polskim rynku to nie wiedzieć czemu najpilniej strzeżona tajemnica firm. Jeśli już są prezentowane jakiekolwiek dane, to pochodzą z firm analitycznych takich jak IDC i pokazują procentowy udział w rynku. Producenci sami zamawiają takie badania rynku, ale mam wrażenie, że chętniej pokażą zdjęcia niedostępnych jeszcze smartfonów, niż podzielą się wynikami.

Jedne z najnowszych danych pochodzą sprzed roku. W 2018 roku, wg szacunków GFK Polonia sprzedano 9,5 mln smartfonów. W I kwartale 2019 roku 2 mln. Na przełomie II i III kwartału 2020 roku na pewno był to wynik znacznie niższy z powodu ogólnokrajowej kwarantanny. O ile niższy? Możemy gdybać, że skoro sprzedaż smartfonów na świecie spadła o kilkanaście procent, to w podobnym stopniu spadła też w Polsce… Ale to jedno wielkie wróżenie z fusów.

Fakt jest taki, że w trzy miesiące od premiery serii P40 Lite Huawei sprzedał 100 tys. smartfonów z HMS. Czy to dużo, czy mało, dowiemy się wtedy, kiedy będziemy mogli z czymś ten wyniki porównać. Dzisiaj tego zrobić nie możemy.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News