Chociaż mówi się o końcu dla BMW M2 w Europie, to hybrydowy wariant tego modelu zdecydowanie temu przeczy. Powitajcie X2 2021 z napędem xDrive25e!
BMW stworzyło tego kompaktowego crossovera z korzeniami coupe z planem rozpoczęcia sprzedaży w Europie już w lipcu bieżącego roku. Wtedy to pierwsi klienci będą mogli cieszyć się hybrydowym układem napędowym typu plug-in. Idąc na uproszczenia, ten model, to taki bardziej elegancki X1 xDrive25e.
X2 xDrive25e ma całkowitą moc wyjściową wynoszącą 217 koni mechanicznych i moment obrotowy na poziomie 385 Nm. W przypadku napędu na wszystkie koła trzycylindrowy silnik spalinowy o pojemności 1,5 litra napędza przednią oś, a silnik elektryczny montowany z tyłu obraca tylne koła. Dzięki tej konfiguracji X2 osiąga prędkość 100 km/h w 6,8 sekundy na drodze ku maksymalnym 195 km/h.
Akumulator litowo-jonowy pod tylnym siedzeniem ma pojemność 10 kilowatogodzin. To ponoć wystarcza na przejechanie nawet do 57 kilometrów na jednym ładowaniu, do czego zapewne swoje trzy grosze dorzuciło obniżone o 10 mm zawieszenie.
Plug-in hybrid X2 ma nieco inny front w porównaniu do innych wariantów tego modelu. Zmieniona konsola nie ma już świateł przeciwmgielnych, co nadało całości bardziej eleganckiego wyglądu wraz ze standardowymi światłami LED. Ponadto ten model jeździ na 17-calowych felgach z pięcioma ramionami zakończonymi szeroką literą U.
Czytaj też: MV Agusta rozpoczęło produkcje wyjątkowego motocykla Rush 1000
Wewnątrz X2 PHEV jest standardowo wyposażony w dwustrefową automatyczną klimatyzację i możliwość zdalnego klimatyzowania pojazdu za pomocą aplikacji na smartfona. Nowe wskaźniki pokazują stan systemu hybrydowego, a sam akumulator nieznacznie zmniejsza pojemność ładunkową do 410 oraz 1290 litrów (z 470 i 1355 litrów).
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News