Firma Hyundai Motor zaprezentowała swój plan na rozwój oferty do 2030 roku, ponownie przyspieszając swoje ekologiczne plany. Do tego czasu zadebiutuje szereg nowych modeli BEV, ogromne inwestycje w technologie sprzętowe i oprogramowanie.
Hyundai Motor do 2030 roku, czyli ogromne inwestycje, nowe platforma i premiery szeregu BEV
Zaczynając od samych inwestycji, Hyundai Motor przeznaczy około 10 miliardów dolarów na zwiększenie konkurencyjności oprogramowania w sektorze łączności autonomii oraz prawie 80 mld dolarów na „przyszłą działalność”, czyli ogólny rozwój, mający umożliwić osiągnięcie sprzedaży 1,87 miliona samochodów BEV (Battery Electric Vehicle) rocznie do 2030 roku.

Wśród premier znajdzie się aż 17 nowych samochodów, z czego sześć przypadnie pod luksusową markę Genesis, a 11 pod Hyundaia. Spodziewamy się, że nowe modele Hyundai BEV będą obejmować trzy sedany, sześć SUV-ów, jeden lekki samochód dostawczy i jeden najbardziej intrygujący „model nowego typu”. W przypadku Genesis można liczyć na cztery SUVy i dwa inne osobowe pojazdy.
Czytaj też: Zasysane powietrze źródłem niemal nieograniczonego napędu. Tak mogą wyglądać satelity przyszłości

Warto też wspomnieć o nowej modułowej platformie Hyundaia w planach, która zadebiutuje w 2025 roku. Będzie to ewolucja obecnej platformy E-GMP, która zaczyna być wykorzystywana w takich pojazdach Hyundai jak Ioniq 5, Kia EV6 i Genesis GV60. Premiera IMA (Integrated Modular Architecture) ma mieć miejsce w 2025 roku i nie będzie to tylko platforma dla pasażerskich pojazdów BEV w celu standaryzacji podwozia, systemu akumulatorów i silnika, ale także dla pojazdów specjalnie zorientowanych wokół modułowości.