WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ

Jak pandemia wpłynęła na internetowe zakupy Polaków?

Jak pandemia wpłynęła na internetowe zakupy Polaków?

Pandemia znacząco przyspieszyła zainteresowanie Polaków zakupami przez Internet. Potwierdzają to najnowsze statystyki raportu ExpertSender na temat tego, co Polacy kupowali w sieci w 2020 roku.

Internetowe zakupy Polaków w roku pandemii

Dziś już 80% Polaków z dostępem do Internetu dokonuje zakupów w sieci, z czego 11% to osoby, które robią to krócej niż 12 miesięcy. Wedle raportu zainteresowanie hasłami „zakupy online”, „zakupy w internecie” i „zakupy w sieci” pod koniec roku wzrosło o 114% w stosunku do stycznia 2020.

Czytaj też: Zotac wypuszcza mini PC Magnus One
Czytaj też: EVGA Z590 to najnowsze płyty główne
Czytaj też: Gab korzysta na zamieszaniu w mediach społecznościowych

Dużą popularnością cieszyła się fraza „dostawa do domu”, często w towarzystwie hasztagów #restauracja, #nawynos i #wspieramgastro – w grudniu 2020 roku było to 140% w porównaniu do stycznia.

Czytaj też: Data premiery mobilnych GeForce RTX 3000 ujawniona przez NVIDIA
Czytaj też: Wyjątkowe procesory Ryzen 5 5600X i 5800X wyszpiegowane
Czytaj też:
Zdjęcie nowych płyt głównych MSI Z590 dla Intela

Jednak większość Polaków wciąż woli robić zakupy spożywcze w sklepach stacjonarnych, a do zmiany tego przyzwyczajenia najwidoczniej może ich skłonić jedynie konieczność. Wskazuje to fakt, że wzrost popularności fraz „zakupy spożywcze online” i „zakupy spożywcze w internecie” rosło wyłącznie w czasie najtwardszych lockdownów.  

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News