Jaguar wydał aktualizację oprogramowania dla swojego całkowicie elektrycznego SUVa I-Pace, dzięki której ten zyskał nieco zasięgu.
Aktualizacja korzysta tak naprawdę z danych zebranych w serii wyścigowej I-Pace eTrophy, aby zoptymalizować układ napędowy i zasięg samochodu. Oprogramowanie jest standardem we wszystkich nowych zamówionych I-Pace, ale obecni właściciele muszą odwiedzić najbliższego przedstawiciela handlowego, aby bezpłatnie zainstalować najnowsze oprogramowanie.
Ta nowa aktualizacja oprogramowania Jaguara zwiększa zasięg I-Pace o 12 mil w realnym świecie, czyli około 19,3 km. Jednak maksymalna wartość WLTP SUVa pozostała niezmieniona i wynosi ciągle 292 mil (470 km), ale wiele marginalnych ulepszeń akumulatora, układu chłodzenia i odzyskiwania energii zwiększyło jego wydajność o osiem procent w codziennych warunkach jazdy.
Akumulator litowo-jonowy I-Pace o mocy 90 kWh może teraz bezpiecznie pracować na niższym poziomie naładowania niż wcześniej, bez wpływu na właściwości jezdne lub osiągi samochodu, podczas gdy aktualizacje układu hamulcowego z odzyskiwaniem energii w SUV pozwalają mu na bardziej efektywne pozyskiwanie energii elektrycznej przy opóźnieniu.
Aktualizacja algorytmu predykcyjnego obliczania zasięgu I-Pace zapewnia dokładniejszą reprezentację pozostałego ładunku samochodu, jednocześnie odzwierciedlając osobisty styl jazdy użytkownika. Wydajność z kolei pozostaje identyczna jak w modelu przed aktualizacją.