Reklama
aplikuj.pl

Jak dostać się do gamedevu? Deweloperka The Elder Scrolls i Fallout podpowiada

the elder scrolls

Zastanawiacie się, jak postawić pierwsze kroki w gamedevie? Sposobów jest wiele, a dziś poznacie rady od Megan Sawyer – Senior Environment Artist w Bethesda Game Studios, która tworzyła wiele odsłon The Elder Scrolls i Fallout.

Czym zajmuje się Senior Environment Artist od The Elder Scrolls i Fallout?

Megan Sawyer pracuje w Bethesda Game Studios od dziewiętnastu lat i jako Senior Environment Artist stworzyła wiele roślin, które ożywiają ich światy. Jak wygląda jej zwykły dzień pracy?

Jestem Senior Environment Artistem. Specjalizuję się w roślinach, ale głównie tych będących składnikami mikstur. Szczerze mówiąc, codzienna praca jest bardzo ciekawa. Kontaktuję się z naszym zespołem otoczenia i każdy mówi, nad czym będzie dziś pracował. Następnie, w zależności od dnia, albo tworzę zestaw drzew, albo projektuję dziwaczną fantazyjną roślinę, albo pracuję w edytorze, aby przygotować przestrzeń dla naszych graczy, którzy z chęcią będą ją odkrywać. Co tydzień mamy spotkanie, podczas którego przyglądamy się różnym rzeczom przygotowanym przez zespół otoczenia. To najważniejszy moment tygodnia. Wszyscy, z którymi pracuję, mają ogromne poczucie humoru i są bardzo utalentowani. Świetnie się z nimi rozmawia.

Jak stać się Environment Artist?

W jaki sposób Megan Sawyer objęła posadę Senior Environment Artist?

Skończyłam licencjat na akademii sztuk pięknych Carnegie Mellon. Po studiach przeniosłam się do Nowego Jorku i miałam zacząć pracę jako graficzka w MTV, ale niestety to było we wrześniu 2001 roku. Później przez kilka lat byłam wolnym strzelcem i w końcu przeprowadziłam się z powrotem do Marylandu. Jedna z osób, które poznałam w Nowym Jorku, poleciła mnie jednemu ze swoich znajomych i w końcu odezwał się do mnie Gary Noonan z pytaniem, czy nie chciałabym pracować dla Bethesdy. Aplikowałam i stałam się czterdziestym drugim pracownikiem tego studia.

Zaczęłam w dziale kontroli jakości, a gdy tylko pojawiła się posada, przeszłam do działu grafiki. Moim pierwszym projektem było stworzenie miasteczka Cheydinhal w TES IV Oblivion. To była moja pierwsza praca w branży gier wideo, właśnie dla Bethesdy.

Czytaj też: Crysis Remastered Trilogy na Steam. Czy gracze wybaczą umowę z Epic Games Store?

Doświadczona pracowniczka Bethesdy daje również rady, dla osób, które chcą zacząć prace w branży gier wideo.

Myślę, że nie należy ograniczać edukacji tylko do rzeczy technicznych. Warto zdobyć jak najbardziej różnorodne wykształcenie. Ja brałam udział w bardzo wielu „niezwiązanych” zajęciach – uczyłam się pisać sztuki teatralne, podjęłam kurs psychologii społecznej, wirtualnej rzeczywistości, literatury afroamerykańskiej, historii sztuki i wielu innych rzeczy. Korzystam z tej wiedzy w równym stopniu, a może nawet w większym, niż w przypadku zajęć stricte technicznych.