Reklama
aplikuj.pl

Jak wzrasta produktywność szczęśliwego pracownika?

Badania wykazały, że istnieje spory związek pomiędzy szczęściem a wydajnością pracy.

Szeroko zakrojone badania nad szczęściem i wydajnością wykazały, że pracownicy są o 13 procent bardziej produktywni, gdy są szczęśliwi. Badania zostały przeprowadzone na przestrzeni sześciu miesięcy.

Ich autorzy odkryli, że gdy pracownicy są szczęśliwsi, pracują szybciej, wykonują więcej połączeń telefonicznych i, co ważniejsze, wzrasta stosunek wykonanych połączeń do ilości sprzedanych produktów. Naukowcy twierdzą, że chociaż często dyskutuje się o związku między szczęściem a wydajnością, ich badania dostarczają pierwszych dowodów na istnienie tego związku.

Pracownicy firmy telekomunikacyjnej BT zostali poproszeni o ocenę ich szczęścia co tydzień przez sześć miesięcy za pomocą prostej ankiety e-mailowej zawierającej pięć przycisków emoji reprezentujących poziomy szczęścia. Jednocześnie śledzono dane dotyczące frekwencji, skuteczności sprzedaży oraz satysfakcji klientów wraz z zaplanowanymi godzinami pracy i przerwami. Specjaliści zebrali te informacje wraz z danymi administracyjnymi uzyskanymi od firmy na temat charakterystyki pracowników, harmonogramów pracy i wydajności.

Badanie uwzględniło również lokalne warunki pogodowe i ujawniło wyraźny negatywny związek pomiędzy niekorzystnymi warunkami pogodowymi a szczęściem pracowników. Naukowcy odkryli, że szczęśliwi pracownicy w związku z samopoczuciem nie pracują więcej godzin niż ich niezadowoleni koledzy – są po prostu bardziej produktywni w czasie pracy.