Reklama
aplikuj.pl

K5 Blazer-E 1977, czyli zelektryfikuj swój samochód z eCrate Chevroleta

k5-blazer-e-1977 Chevrolet eCrate

Chevrolet w ramach kolejnego pokazu tego, na co stać jego elektryczny napęd eCrate przeznaczony na rynek wtórny, przygotował specjalny samochód w postaci K5 Blazer-E z 1977 roku.

1977 K5 Blazer-E, czyli eCrate Chevroleta w akcji

W swoim oryginalnym, klasyczny, wydaniu, K5 Blazer z 1977 roku dzierżył pod maską ryczącą V8, która dzięki eCrate została zastąpiona elektrycznym układem napędowym o mocy 200 koni mechanicznych z samochodu Bolt EV. Chevrolet dokonał tej modernizacji, starając się zachować jak najwięcej oryginału, modernizując jednocześnie w pełni układ napędowy za pomocą technologii napędu elektrycznego.

Czytaj też: Silnik LT5 Chevroleta uwolnił z siebie bestię po tuningu
Czytaj też: Chevrolet zapowiada coś kolorowego dla nowej Corvette
Czytaj też: Nowy pojazd piechoty USA, to praktycznie pickup Chevroleta

Przeróbka rozpoczęła się od wymontowania 175-konnego 6,6-litrowego silnika V8, trzybiegowej automatycznej skrzyni biegów, układu paliwowego i wydechowego. Pustki wypełnił elektrycznym silnikiem Bolt o mocy 200 KM i sterowaną elektronicznie czterobiegową automatyczną skrzynią biegów Chevrolet Performance. Ten duet wysyła razem z 200 KM do 360 Nm momentu obrotowego na oryginalną skrzynię rozdzielczą, półoś i osie.

Za pokład energii odpowiada 60 kWh akumulator w bagażniku, a funkcje uzupełniają rozwiązania produkcyjne z Bolt EV, takie jak ogrzewanie i chłodzenie akumulatora, ochrona przed wstrząsami i przeładowaniem, a nawet hamowanie regeneracyjne.

Czytaj też: Hyperod, czyli szalony hipersamochód z dwoma silnikami LS7 V8 Chevroleta
Czytaj też: To pewnie najdziwniejszy pickup Chevroleta
Czytaj też: Oto najmocniejszy Chevrolet Silverado. Tuner już o to zadbał

Ta konwersja Blazer-E bezpośrednio zapowiada pakiet 60-kWh Electric Connect and Cruise, którego Chevrolet planuje wprowadzić na rynek w drugiej połowie 2021 roku. Oprócz akumulatora 60 kWh, zestaw zawiera 200-konny silnik oraz osprzęt potrzebny do montażu całego układu napędowego.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News