Po raz kolejny mamy dla Was małą podróż w motoryzacyjnym świecie w przeszłość z okazji filmu, jak wpadł na kanał Jay Leno’s Garage. Tym razem pod lupę bierzemy sportowy samochód Porsche 959 Komfort, który swoje pierwsze kroki na tym świecie stawiał, jako najszybszy samochód drogowy tamtejszych czasów, a nawet najbardziej zaawansowany, jaki kiedykolwiek powstał.
Czytaj też: Tak Shelby GT350R z mocą 1500 KM pokonuje ćwierć mili
Porsche 959 było produkowane od 1986 do 1993 roku, ale najpierw było tak naprawdę nie samochodem przeznaczonym na publiczne drogi, a sportowym wydaniem Porsche do Grupy B. Rynek konsumencki otrzymał więc możliwie najmocniejszą konfigurację, która już wtedy osiągała 317 km/h. Nic dziwnego, zważywszy na napęd na cztery koła, który dostarczał podwójnie turbodoładowany silnik typu bokser z sześcioma cylindrami o mocy 444 koni mechanicznych. Jeśli z kolei zastanawia Was, skąd miano „technologicznego arcydzieła”, to już śpieszę z wyjaśnieniem.
Każdy egzemplarz Porsche 959 miał od groma świetnych dodatków, wśród których wyróżniały się koła magnezowe z czujnikami ciśnienia w oponach. Tyle w kwestii przyziemnych elementów. Na pozostałe składało się hydrauliczne regulowane zawieszenie, nadwozie z lekkiego aluminium i kevlaru, czy obecność trybów jazdy, zarządzających momentem obrotowym. Lata jednak mijają, a modernizacje zawsze są w cenie – stąd też pomysł zespołu Bruce’a Canepa, który zawitał w odwiedziny do popularnego na zachodzie YouTubera, chwaląc się swoim egzemplarzem Porsche 959 w wariancie Komfort.
Czytaj też: BMW zrekonstruowało koncept Garmisch sprzed prawie pół wieku
Źródło: Road and Track