Nowy Concept i4 zapowiada to, co czeka nas w produkcyjnej wersji elektrycznego i4 od BMW na 2021 rok. Przypomina z kolei Gran Coupe serii 4 i pomimo braku potrzeby chłodzenia, nadal ma dużą kratkę w znajomym kształcie.
Co ciekawe, maskownica i same wloty nie są tylko ozdobnych elementem. BMW użyje go jako czegoś, co określa „panelem inteligencji”, w którym znajdują się różne czujniki. Chociaż firma nie wyjaśnia dokładnie, co to znaczy, to przypuszczalnie będzie to pewnego rodzaju osłona na najważniejsze czujniki za maskownicą.
Wiele z tego, co widzimy w tej koncepcji, jest niezbyt subtelnym skinieniem głowy na te elementy, których powinniśmy się spodziewać w przyszłości po i4. Ogólnie samochód wygląda tak, jakby był gotowy do produkcji, choć kilka elementów z pewnością pożegna przed wjazdem na linię produkcyjną.
Wnętrze prawdopodobnie nie będzie aż tak przestronne i minimalistyczne jak to, co widzimy tutaj, ale skupienie się na kierowcy i4 jest częścią planu BMW. Mówi się, że duży, zakrzywiony wyświetlacz pokazuje przyszłe wyświetlacze marki dla iNext, jak i i4 z trzema trybami systemu operacyjnego.
Mówiąc o mocy, BMW twierdzi, że i4 Concept wykorzystuje pojedynczy silnik elektryczny zdolny do wytworzenia 530 koni mechanicznych. Energia pochodzi z akumulatora o mocy 80 kWh, który wraz z silnikiem może rozpędzić i4 Concept do prędkości 100 km/h w 4,0 sekundy. Pod kątem zasięgu doczekał się oceny 434 km w teście EPA i 600 w WLTP.