Chociaż nie dorwiecie pełnoprawnego modelu LX Lexusa w kabriolecie, to jego zabawkę już tak, ponieważ ta japońska firma luksusowa wydała ją w imię dobra.
Wszystko to w ramach współpracy z Fundacją Porażenia Mózgowego (CPF), której dyrektor wykonawczy skomentował tę inicjatywę następująco:
Osoby z porażeniem mózgowym rzadko otrzymują interwencje i wsparcie, którego potrzebują w chwili, gdy ich potrzebują. Naszą misją jest zmiana tego paradygmatu i bycie katalizatorem tworzenia pozytywnych zmian dzięki innowacyjnej współpracy i partnerstwu.
Stworzenie zabawkowego LX było oparte na filozofii skoncentrowanej na człowieku, którą kultywuje Lexus. Ponieważ dzieci z porażeniem mózgowym mają trudności z zabawą z innymi dziećmi i uczestnictwem w środowisku, Lexus chciał sprawić, żeby mogły doświadczyć samej mobilności.
Jak stwierdził wiceprezes firmy ds. planowania i strategii:
Tworzymy pojazdy wokół sztuki i nauki o ludzkich potrzebach. W tym przypadku chcieliśmy zbadać, co może to oznaczać dla dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym, które nie było w stanie doświadczyć radości z poruszania się, tak jak inne dzieci.
Cooper Ericksen
Lexus LX w formie zabawki został stosownie przerobiony, a jego układ napędowy zaprzęgnięty do joysticka w podłokietniku, aby ułatwić dzieciom z porażeniem mózgowym zabawę.