WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ

Największy konkurent Tesli twierdzi, że rywalem dla firmy Elona Muska nie jest

Największy konkurent Tesli twierdzi, że rywalem dla firmy Elona Muska nie jest

Kiedyś pisaliśmy, że było ich wiele, ale elektryczny sedan Lucid Air to pierwsze prawdziwe zagrożenie dla Tesli, które… nawet nie ma zamiaru rywalizować z elektrycznymi Modelami Muska.

Stosunek Lucid Motors do Tesli

Najnowszym samochodem firmy Lucid Motors jest elektryczny sedan Air, który sprawił, że Model S Tesli stał jeszcze tańszy. Jednak podczas gdy Elon Musk ewidentnie podniósł rzuconą rękawicę, Lucid Motors najwyraźniej wcale jej nie rzucało.

Czytaj też: Tesla obwinia kierowców i kręci nosem na wycofanie swoich Modeli z Chin
Czytaj też: Tesla zwiększa znacząco zasięg swoich elektrycznych samochodów
Czytaj też: Tesla oficjalnie ujawniła odświeżenie Model 3 2021

W niedawnym wywiadzie dla Yahoo Finance, dyrektor generalny Lucid Motors, Peter Rawlinson, wyjaśnił, że firma, którą prowadzi, w rzeczywistości bierze na celownik tradycyjnych producentów, takich jak Mercedes-Benz. Jak powiedział:

Powiedziałbym, że naszym głównym konkurentem jest firma samochodowa. Podkreślam Mercedes Benz pod kątem atrybutów Lucid Air. Chcemy konkurować z Mercedesem Klasy S, ale to naturalne i akceptuje te porównania z Teslą.

Rawlinson uważa, że ​​Lucid ma szansę w starciu z uznanymi producentami luksusowych samochodów, ponieważ nie dostosowują się oni wystarczająco szybko do zmian. Ponadto uważa, że ​​podobnie jak Tesla, obecność Lucid na globalnej scenie motoryzacyjnej pomoże przyspieszyć trend odchodzenia od silników spalinowych w kierunku pojazdów całkowicie elektrycznych.

Czytaj teżZakamuflowana Tesla, czyli rzadkość dla firmy Elona Muska
Czytaj też: Ogromna wpadka Tesli. Możemy się tylko cieszyć, że nie dotknęła Polski
Czytaj też: Tesla rozpoczyna eksport chińskich Modeli 3 do Europy

Zwrócił również uwagę, że sedan Lucid Air jest znacznie bardziej wydajny niż jakikolwiek inny elektryczny sedan na rynku, biorąc pod uwagę liczbę przejechanych mil na kWh, chociaż przyznaje, że Tesla depcze mu po piętach.