Odświeżony właśnie Ghibli jest pierwszym modelem Maserati, który czerpie z potęgi drzemiącej w energii elektrycznej. To jednak nie druga generacja tego modelu, a jedynie kontynuacja wydania sprzed 7 lat.
Ghibli 2021 napędza czterocylindrowy silnik z turbodoładowaniem o pojemności 2 litrów i elektrycznym doładowaniem, którego wspomaga 48-woltowy układ łagodnej hybrydy, współpracujący z akumulatorem zamontowanym z tyłu. Całość uzupełnia ośmiobiegowy automat ZF z napędem na tylną oś.
Wspólnie ten układ wytwarza 330 koni mechanicznych przy 5750 obr/min i 450 Nm momentu obrotowego od 4000 RPM, co pomaga Ghibli Hybrid rozpędzić się do 100 km/h w 5,7 sekundy i osiągnąć maksymalną prędkość 255 km/h. Nieźle, jak na ważącą dużo, bo 1950 kg bestię.
Aby podkreślić ekologiczny wariant, Maserati dodał mu szereg niebieskich akcentów zewnętrznych dla trzech bocznych kanałów powietrznych, zacisków hamulcowych i logo Trident na tylnym słupku. W ramach odświeżenia Maserati postarało się tradycyjnie o zaktualizowaną maskownicę i światła przednie i tylne.
Czytaj też: Nowe Porsche 911 Turbo tnie cenę kosztem mocy
Dodatkowe zmiany można znaleźć w kabinie, w której Ghibli z 2021 roku korzysta z odnowionego systemu informacyjno-rozrywkowego działającego na Androidzie Automotive. Jego wyświetlacz powiększył się z 8,4 do 10,1 cala, a stare analogowe wskaźniki zastąpił w pełni cyfrowy zestaw.
Na ceny i datę premiery musimy jeszcze poczekać.
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News