Epic udostępniło Matrix Awakens jako nieskompilowany projekt dla Unreal Engine 5. Próbka możliwości nowego silnika nie pozwala zobaczyć 60 klatek na topowym sprzęcie.
Matrix Awakens na konsolach dawało radę
Matrix Awakens lub, jak znamy je w Polsce „Matrix: Przebudzenie Przygoda w silniku Unreal Engine 5″, jest próbką możliwości Unreal Engine 5 na konsolach PlayStation 5 oraz Xbox Series. W tej prezentacji technicznej ze scenariuszem i reżyserią Lany Wachowski oraz Jamesa McTeigue występują Keanu Reeves i Carrie-Anne Moss, wcielający się ponownie w role Neo i Trinity, lecz grający też siebie.
Czytaj też: Steam Deck miesiąc po premierze ma lepsze aktualizacje niż Switch po 5 latach
Prace nad tą prezentacją prowadziło wielu członków ekipy odpowiadającej za efekty wizualne w filmie: John Gaeta, Kim Libreri, Jerome Platteaux, George Borshukov oraz Michael Gay, we współpracy z zespołami z Epic Games oraz partnerami z SideFX, Evil Eye Pictures, WetaFX (dawniej Weta Digital) i wieloma innymi.
Prezentacja przechodzi od zapierającego dech w piersiach realizmem filmu do szybkiej strzelanki z perspektywy trzeciej osoby, z przepełnioną akcją sekwencją pościgu samochodowego oraz bogatym, bardzo szczegółowym otwartym światem w uniwersum Matriksa.
Jak Matrix Awakens działa na pecetach?
Teraz gracze PC również mogą sprawdzić tę produkcję w akcji. Jedyny problem to jednak to, że bez żadnych modyfikacji w kodzie i optymalizacji wymaga ona ogromnych mocy obliczeniowych. Jeden z graczy postanowił sprawdzić płynność produkcji na swoim komputerze z procesorem i9 12900K i kartą graficzną RTX 3090. Wynik testu? Rozgrywka pomiędzy 30 a 50 klatkami na sekundę (konsole osiągały niestabilne 30 fps) oraz crashe.
Czytaj też: Returnal grą roku BAFTA. Kto wygrał inne kategorie?
Całość zapewne mogłaby działać lepiej, ponieważ mówimy tutaj o sytuacji, w której nawet rozdzielczość jest zablokowana na 1440p. Całość nie była zatem planowana do grania na komputerach i zoptymalizowana do zabawy pod konsole. Matrix Awakens dla graczy PC ma bardziej służyć jako plac zabaw do nauki obsługi silnika i jego technologii.