Returnal grą roku BAFTA. Kto wygrał inne kategorie?

bafta

Poznaliśmy zwycięzców poszczególnych kategorii w nagrodach 2022 BAFTA Games Awards. Czy Wasi faworyci zdobyli nagrody, a może, z którymś wynikiem sie kompletnie nie zgadzacie?

Gra roku BAFTA – Returnal

Returnal to produkcja dostępna ekskluzywnie na konsoli PlayStation 5. Tytuł to bezlitosny rougelike, który często przyrównywany był do serii Souls. Słusznie czy nie – według wielu to bardzo dobra, trudna gra. Niedawno nawet pojawiła się aktualizacja wprowadzająca tryb kooperacji.

Czytaj też: Remake Max Payne 1+2 powstaje! Dobra informacja po wpadce z GTA!

BAFTA doceniła właśnie tę produkcję najbardziej i uznała, że jest to gra roku. Jak wyglądały inne nominacje i nagrody?

Zwycięzcy 2022 BAFAT Games Awards

Pogrubioną czcionką zaznaczeni są zwycięzcy poszczególnych kategorii.

Animacja

  • CALL OF DUTY: VANGUARD Development Team – Sledgehammer Games/Activision Blizzard
  • IT TAKES TWO Development Team – Hazelight Studios/Electronic Arts
  • KENA: BRIDGE OF SPIRITS Hunter Schmidt – Ember Lab LLC/ Ember Lab LLC
  • LIFE IS STRANGE: TRUE COLORS Development Team – Square Enix, Deck Nine Games/Square Enix
  • PSYCHONAUTS 2 Development Team – Double Fine Productions/Xbox Game Studios
  • RATCHET & CLANK: RIFT APART Development Team – Insomniac Games/Sony Interactive Entertainment

Osiągnięcie artystyczne

  • THE ARTFUL ESCAPE Development Team – Beethoven & Dinosaur/Annapurna Interactive
  • IT TAKES TWO Development Team – Hazelight Studios/Electronic Arts
  • PSYCHONAUTS 2 Development Team – Double Fine Productions/Xbox Game Studios
  • RATCHET & CLANK: RIFT APART Development Team – Insomniac Games/Sony Interactive Entertainment
  • RESIDENT EVIL VILLAGE Development Team – Capcom/Capcom
  • RETURNAL Development Team – Housemarque/Sony Interactive Entertainment

Osiągnięcie audio

  • THE ARTFUL ESCAPE Development Team – Beethoven & Dinosaur/Annapurna Interactive
  • CALL OF DUTY: VANGUARD Development Team – Sledgehammer Games/Activision Blizzard
  • DEATHLOOP Development Team – Arkane Lyon/Bethesda Softworks
  • HALO INFINITE Development Team – 343 Industries/Xbox Game Studios
  • MARVEL’S GUARDIAN’S OF THE GALAXY Development Team – Eidos-Montréal/Square Enix
  • RETURNAL Development Team – Housemarque/Sony Interactive Entertainment

Najlepszy debiut

  • THE ARTFUL ESCAPE Development Team – Beethoven & Dinosaur/Annapurna Interactive
  • EASTWARD Development Team – Pixpil/Chucklefish
  • THE FORGOTTEN CITY Nick Pearce, Alexander Goss, John Eyre – Modern Storyteller/Dear Villagers
  • GENESIS NOIR Evan Anthony, Jeremy Abel – Feral Cat Den/Fellow Traveller
  • MAQUETTE Development Team – Graceful Decay/Annapurna Interactive
  • TOEM Development Team – Something We Made/ Something We Made

Najlepsza gra familijna

  • ALBA: A WILDLIFE ADVENTURE Development Team – ustwo games/ustwo games, Plug In Digital
  • CHICORY: A COLORFUL TALE Development Team – Greg Lobanov, A Shell in the Pit, Madeline Berger, Alexis Dean-Jones, Lena Raine/FINJI
  • FORZA HORIZON 5 Development Team – Playground Games/Xbox Game Studios
  • MARIO PARTY SUPERSTARS Development Team – Nintendo EPD/Nintendo
  • RATCHET & CLANK: RIFT APART Development Team – Insomniac Games/Sony Interactive Entertainment
  • UNPACKING Wren Brier, Tim Dawson, Jeff van Dyck – Witch Beam/Humble Games

Game Design

  • DEATHLOOP Development Team – Arkane Lyon/Bethesda Softworks
  • FORZA HORIZON 5 Development Team – Playground Games/Xbox Game Studios
  • INSCRYPTION Development Team – Daniel Mullins Games/Devolver Digital
  • IT TAKES TWO Development Team – Hazelight Studios/Electronic Arts
  • RATCHET & CLANK: RIFT APART Development Team – Insomniac Games/Sony Interactive Entertainment
  • RETURNAL Development Team – Housemarque/Sony Interactive Entertainment

Najlepszy tryb online

  • BACK 4 BLOOD Development Team – Turtle Rock Studios/Warner Bros. Interactive Entertainment
  • CALL OF DUTY: VANGUARD Development Team – Sledgehammer Games/Activision Blizzard
  • FORZA HORIZON 5 Development Team – Playground Games/Xbox Game Studios
  • HALO INFINITE Development Team – 343 Industries/Xbox Game Studios
  • HELL LET LOOSE Development Team – Black Matter/Team17
  • IT TAKES TWO Development Team – Hazelight Studios/Electronic Arts

Najlepsza muzyka

  • DEATHLOOP Tom Salta, Erich Talaba, Ross Tregenza – Arkane Lyon/Bethesda Softworks
  • FAR CRY 6 Development Team – Ubisoft Toronto/Ubisoft
  • HALO INFINITE Gareth Coker, Joel Corelitz and Curtis Schweitzer – 343 Industries/Xbox Game Studios
  • PSYCHONAUTS 2 Peter McConnell – Double Fine Productions/Xbox Game Studios
  • RATCHET & CLANK: RIFT APART Scott Hanau, Wataru Hokoyama, Mark Mothersbaugh – Insomniac Games/ Sony Interactive Entertainment
  • RETURNAL Bobby Krlic, Joe Thwaites, Harry Krueger – Housemarque/Sony Interactive Entertainment

Najlepsza narracja

  • IT TAKES TWO Development Team – Hazelight Studios/Electronic Arts
  • LIFE IS STRANGE: TRUE COLORS Development Team – Square Enix, Deck Nine Games/Square Enix
  • MARVEL’S GUARDIANS OF THE GALAXY Development Team – Eidos-Montréal/Square Enix
  • PSYCHONAUTS 2 Tim Schafer – Double Fine Productions/Xbox Game Studios
  • RETURNAL Development Team – Housemarque/Sony Interactive Entertainment
  • UNPACKING Wren Brier, Tim Dawson, Annie VanderMeer – Witch Beam/Humble Games

Osiągnięcie technologiczne

  • FORZA HORIZON 5 Development Team – Playground Games/Xbox Game Studios
  • HITMAN 3 Development Team – IO Interactive/IO Interactive
  • PSYCHONAUTS 2 Development Team – Double Fine Productions/Xbox Game Studios
  • RATCHET & CLANK: RIFT APART Development Team – Insomniac Games/Sony Interactive Entertainment
  • RESIDENT EVIL VILLAGE Devleopment Team – Capcom/Capcom
  • RETURNAL Development Team – Housemarque/Sony Interactive Entertainment