Mazda MX-5 Miata to najlepiej sprzedający się dwumiejscowy samochód sportowy na świecie, a Mazda chce utrzymać ten rekord w 2020 roku.
I stąd właśnie aktualizacja modelu na 2020 rok, która jednak sprowadza się do subtelnych zmian, które powinny zadowolić nowych klientów. Nowościami w MX-5 2020 są zdecydowanie funkcje bezpieczeństwa i w tym system i-Activsense.
Mowa o monitorowaniu martwego pola z alarmem o ruchu poprzecznym z tyłu, inteligentnych hamulcach miejskich i systemie ostrzegania o zjechaniu z pasa ruchu. Te funkcje są teraz standardem w sportowym wykończeniu klasy podstawowej.
W wersji Club po raz pierwszy oferowane będą zarówno systemy Apple CarPlay, jak i Android Auto. Modele Club wyposażone w manualne skrzynie otrzymają mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, amortyzatory Bilstein, wspornik przedniej amortyzatora oraz sportowe zawieszenie. Tapicerka otrzyma również nowe sportowe funkcje bezpieczeństwa i-Activsense, 9-głośnikowy system audio Bose oraz diodowe światła do jazdy dziennej.
Wykończenie Grand Touring oferuje już mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, amortyzatory Bilstein, stabilizator przedniej amortyzatora i sportowe zawieszenie. Kombinację tę dopełnia tapicerka Grand Touring ze sportowym charakterem akcesoriów klubu.
Jedną rzeczą, która pozostanie niezmieniona w 2020 roku, jest 2,0-litrowy silnik Mazdy Skyactiv-G, który wytwarza taką samą moc 181 koni i moment obrotowy 205 niutonów. Silnik łączy się z sześciobiegową manualną skrzynią biegów lub sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów z manetkami.
Cena również wzrosła, bo Miata 2020 w standardzie będzie kosztować od 26580 dolarów za sportowe wykończenie klasy podstawowej z manualną skrzynią biegów, czyli o 850$ więcej w porównaniu do zeszłorocznego modelu.
Sprawa podobnie ma się z pozostałymi dwoma wykończeniami Club (odpowiednio 30290$ i 30890$) oraz Grand Touring (z30780$ do 31670$). Samochody wjadą do salonu już w przyszłym miesiącu.